لامبورگینی می خواهد تا یک دهه آینده به فراوری خودروهای بنزینی ادامه بدهد

به گزارش کولو، این هفته، استفان وینکلمان، مدیرعامل لامبورگینی به روزنامه دولتی آلمانی Welt am Sonntag گفت: امیدوار است تا یک دهه آینده به فراوری خودروهای با موتور احتراقی داخلی ادامه دهند.

لامبورگینی می خواهد تا یک دهه آینده به فراوری خودروهای بنزینی ادامه بدهد

مدیرعامل لامبورگینی اشاره می نماید پس از هیبریدسازی موتورها، منتظر می مانیم تا ببینیم آیا امکان ارائه خودروهایی با موتور احتراقی داخلی پس از سال 2030 وجود خواهد داشت یا خیر. یکی از احتمالات درباره زنده نگه داشتن خودروهای بنزینی، استفاده از سوخت های مصنوعی است.

اگر واقعا لامبورگینی به فراوری خودروهای ICE خود در دهه 2030 نیز ادامه دهد؛ این خودروساز متعلق به شرکت فولکس واگن در تقابل با بخش بزرگی از صنعت خودرو قرار می گیرد.

به عنوان مثال، برند دوج از شرکت استلانتیس می خواهد اولین خودروهای قدرتمند و عضلانی تمام الکتریکی خود را در سال 2024 معرفی کند. در همین سال نیز برند دوج میخواهد فراوری بعضی از محبوب ترین خودروهای بنزینی از جمله سری چلنجر و چارجر را متوقف کند. در مقابل، لامبورگینی تا پیش از خاتمه این دهه، قصد عرضه یک خودروی الکتریکی ندارد.

از نظر عملی، حتی اگر شرکت لامبورگینی بخواهد به فراوری خودروهای ICE و احتراقی خود تا دهه 2030 ادامه دهد؛ ممکن است نتواند آن خودروها را در بسیاری از نقاط دنیا بفروشد. در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، دولت ها اقدام به ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی تا اواسط همین دهه کردند.

کشورهایی مانند آلمان در حال برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی خودروهای با سوخت مصنوعی هستند ولی هنوز هیچ شرکت خودروسازی نتوانسته است یک سوخت مصنوعی جایگزین بنزین در یک سطح وسیعی معرفی کند و احتمالا تا سال های آینده نیز شاهد یک سوخت مصنوعی فراگیر در کل صنعت خودروسازی نخواهیم بود.

مدیرعامل لامبورگینی اشاره نکرده است چرا این شرکت هنوز به ادامه فراوری خودروهای احتراقی اصرار دارد؛ در حالی که کل این صنعت و از جمله رقبای آن ها دارند به سوی خودروهای تمام الکتریکی پیش می فرایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2052

به "لامبورگینی می خواهد تا یک دهه آینده به فراوری خودروهای بنزینی ادامه بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامبورگینی می خواهد تا یک دهه آینده به فراوری خودروهای بنزینی ادامه بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید