18 نکته که طرفداران جرمی کلارکسون باید بدانند

به گزارش کولو، خبرنگاران - امین نقی زاده: در بین برنامه های متنوع تلویزیونی؛ هیچ برنامه ای مانند Top Gear نبوده و باید قبول کرد که تنها جرمی کلارکسون و یارانش برنامه ای بسیار مفید و سطح بالا را در زمینه خودرو و صنایع وابسته به آن اجرا می کردند.

18 نکته که طرفداران جرمی کلارکسون باید بدانند

جرمی برجسته ترین خودرو های جهان را به چالش کشیده و به این وسیله زمینه را برای سرگرمی و هیجان انگیز شدن ما فراهم می کرد. ولی کلارکسون مدتی است که از برنامه Top Gear جدا شده و با قراردادی به تیم آمازون پیوسته است. او اکنون برنامه گرندتور را تولید کرده و یکبار دیگر توجه بینندگان تلویزیونی را به خود جلب کرده است.

کلارکسون یک روزنامه نگار حرفه ای در زمینه خودرو و صنایع مرتبط به آن بوده و با ساخت برنامه هایی همچون گرندتور؛ پول زیادی به جیب زده است! حالا سوال این است که چنین شخصیتی که در برنامه های خود از خودرو های متنوع کمپانی های گوناگون ایراداتِ فراوانی گرفته و گاهی با زبان تیز خود خریداران خودرو های مختلف را به سخره می گیرید؛ با توجه به درآمد بالای خود چه خودرو هایی را خریداری کرده و به سراغ کدام یک از برند های مطرح خودروسازی جهان رفت است؟ نظر او درباره خودرو های مختلف چیست و به کدام یک از خودرو ها علاقه مند است؟

در این باره باید گفت که با توجه به تست و تجربه رانندگی کلارکسون با خودرو هایی متنوع و متفاوت؛ او دست به جیب شده و طیف وسیعی از خودرو های مختلف را خریداری کرده است. او یک مجموعه ویژه و شگفت انگیز داشته و شما از دیدن خودرو های او قطعا حیرت زده خواهید شد. پس اگر می خواهید با سلیقه عجیب و غریب جرمی کلارکسون آشنا شوید؛ بهتر است که با خبرنگاران همراه باشید!

فراری F355 GTS جرمی کلارکسون را ناراحت کرد!

همه بینندگان برنامه Top Gear می دانستند که جرمی کلارکسون علاقه فراوانی به برند فراری داشت. او در یکی از برنامه های خود سوار بر فراری F355 شد و احساس کرد که زندگی کردن بدون فراری F355 بی فایده است!

بنابراین جرمی دست به جیب شد و به سراغ فراری رفت؛ اما مشکل این بود که کلارکسون کمی وسوسه شده و به جای مدل استاندارد F355؛ نسخه GTS آن را خریداری کرد. او مجذوب سقف بلند و کشیده مدل GTS شده بود و در پوست خود نمی گنجید. ولی پس از گذشت چند ماه از انتخاب GTS پشیمان شد و فراری را مورد لطف قرار داد! البته او باید از فراری تشکر می کرد؛ زیرا تعداد کمی از مردم جهان توان خریداری خودرو های فراری را داشته و این کمپانی ایتالیایی شانس سواری برروی یک خودروی استثنایی را به جرمی کلارکسون داده بود.

فورد کورتینا 1600E اولین خودروی جرمی کلارکسون!

فورد کورتینا اولین خودرویی بود که جرمی کلارکسون آن را خریداری کرد. او درباره این خودرو گفته است: همیشه فورد کورتینا را می دیدم و به همین دلیل یکی از آن ها را خریداری کردم. آن زمان نمی دانستم که خودرو های دیگری هم وجود دارند! من با کورتینا بزرگ شدم و فقط با آن رفت و آمد می کردم و به نظر من بهتر از کورتینا وجود نداشت. پول کافی نداشتم و در سال 1977 مجبور به خریداری یک فورد کورتینا مدل 1969 شدم. آن زمان همه چیز کورتینا را دوست داشتم و از سواری با آن لذت می بردم.

ولی برای فورد جرمی کلارکسون مسائلی ایجاد شد و گیربکس آن به خوبی عمل نکرد. همین موضوع باعث شد که کلارکسون آن را بفروشد؛ ولی او پس از گذشت سال ها در یک نمایشگاه خودرو های کلاسیک دست به جیب شده و دوباره به عشق سابقش رسید!

فولکس واگن Scirocco خودروی مورد علاقه کلارکسون قبل از Top Gear

کلارکسون قبل از پخش برنامه Top Gear شهرت چندانی نداشت و به همین خاطر نمی توانست به رویا های خود دست پیدا کند. او یک روزنامه نگار حرفه ای بود؛ اما دیده نمی شد و درآمد چندانی هم نداشت. این وضعیت زندگی کلارکسون بود و جرمی باید ولخرجی های خود را کمتر می کرد؛ بنابراین جرمی کلاکسون قبل از شروع دوران طلایی زندگی خود یک فولکس واگن Scirocco خریداری کرد و علاقه فراوانی به آن داشت. او هرگز خاطرات خود با Scirocco را فراموش نکرده و هنوز هم به آن احترام می گذارد!

او سه دستگاه ولوو XC90 خریداری کرد!

مدتی پیش کلارکسون دیوانه شده بود و اعلام کرد که تمام خودرو های خسته کننده را تحقیر خواهد کرد. او از تلاش خودروسازان برای طراحی یک خودروی زیبا بسیار عصبی بود و اصلا به آن ها اهمیتی نمی داد. در این شرایط او ولوو XC90 را بهترین گزینه موجود در بازار دید و اعلام کرد که XC90 یک خودروی خسته کننده نیست و بسیار از آن راضی است! به این ترتیب او سه دستگاه XC90 خریداری کرد و در گاراژ خود قرارداد!

جرمی عاشق ولوو شده بوده و این خودروساز را قابل اعتمادترین برند خودروسازی جهان می دانست. از نظر او XC90 برای یک خانواده بسیار مناسب بوده و عملکرد بهتری نسبت به سایر خودرو های موجود در بازار داشت.

جگوار XJR را به به قیمت 4400 دلار فروخت!

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که جگوار شایسته اطمینانِ مشتریانش نیست و هنوز فاصله زیادی برای تبدیل شدن به یک خودروساز لوکس و بی همتا دارد. اما نظر جرمی کلارکسون متفاوت است؛ زیرا او چندین خودرو از مدل های مختلف جگوار را خریداری کرده و یا در اختیار دارد. یکی از مدل هایی که او خریداری کرده بود؛ جگوار XJR نام داد.

خودروی مذکور پیشرانه V8 و قدرتمندی داشت و عملکرد آن بسیار قابل قبول بود. ولی جرمی خیلی زود از جگوار XJR خسته شد و تصمیم گرفت که آن را در یک حراجی به فروش برساند. پیش بینی می شد که جگوار XJR جرمی کلارکسون با قیمت بالایی به فروش برسد؛ اما این گونه نشد و یک فرد معمولی با پرداخت 4400 دلار آن را خریداری کرد.

رِلیانت رابین خودروی اختصاصی شرکت کلارکسون و شرکا!

شرکت W. Chump and Sons یک کمپانی فعال در زمینه ساخت برنامه های تلویزیونی است. این شرکت با مشارکت اندی ویلمن، جرمی کلارکسون، ریچارد هاموند و جیمز تاسیس شده و این چهار نفر توانستند که هر ساله سودی نزدیک به 10 میلیون دلار به دست آورند!

کلارکسون که علاقه خاصی به ریاست داشته و برای همه تصمیم می گیرد؛ در اقدامی عجیب خودرو های رِلیانت رابین را به عنوان اتومبیل های شرکت خود برگزید و همه را شگفت زده کرد. رِلیانت رابین یک خودروی سه چرخ بود که نزدیک به سه دهه و از سال 1973 تا سال 2002 به تولید رسید.

رنجروور بهترین خودروساز جهان از نظر کلارکسون بود!

کلارکسون تقریبا از تمام خودرو های موجود در بازار جهانی به دلیل طراحی و عملکرد ضعیفشان ایراد گرفته و نقدها فراوانی از آن ها کرده است! اما او به یک باره جوگیر شده و در اتفاقی بسیار نادر اعلام که رنجروور را دوست دارد!

او مالک خودرو های مختلفی از برند رنجروور بوده و می گوید که رنجروور بهترین خودروساز جهان است. از نظر او خودرو های فراری، لامبورگینی و بوگاتی او را به اندازه کمپانی رنجروور شگفت زده نکرده اند! کلارکسون معتقد است که رنجروور برای جاده و رانندگی ساخته شده و مدل های مختلف آن از کابین، پیشرانه و مشخصات قابل توجهی برخوردار هستند!

کلارکسون صاحب فورد GT در انگلستان بود!

در سال های دور، انزو فراری با تاسیس کمپانی فراری، هنری فورد بزرگ را بسیار نگران کرد و اقدامات فراری باعث شد که هنری فورد به مهندسان خود دستور ساخت خودرویی قدرتمند را بدهد. خودروی مذکور فورد GT40 نام داشت و شباهت آن با محصولات فراری باعث شد که هر دو شرکت یکدیگر را به کپی برداری و دزدی متهم کنند.

به هر حال امروزه فورد GT یکی از خاص ترین خودرو های آمریکایی بوده و تعداد آن ها بیش تر از 5 هزار دستگاه نیست. اکثر صاحبان فورد GT آمریکایی هستند؛ اما کلارکسون علاقه زیادی به فورد GT پیدا کرد و با روابط خود توانست یک دستگاه فورد GT را وارد انگلستان کرده و از رانندگی با آن لذت ببرد. البته فورد GT کلارکسون مسائلی داشت که باعث شد او خیلی زود از عشق جدیدش بگذرد و فورد GT را بفروشد! ولی او پیگیر ماجرا بوده و پس از رفع مسائل فورد GT، یکبار دیگر آن را خریداری کرد!

کلارکسون فورد اسکورت RS را دوست داشت!

کلارکسون کمتر از خودرو های خود صحبت کرده و نام تعداد کمی از آن ها را به زبان آورده است. یکی از خودرو های مذکور فورد Escort RS نام دارد که نشان دهنده علاقه فراوان جرمی به کمپانی فورد است!

او از اینکه صاحب یک فورد Escort RS بوده و می توانست با آن رانندگی کند؛ بسیار شادمان و شادمان بود.

خودروی مورد علاقه او در سال 2018؛ لامبورگینی هوراکان پرفورمنس!

در یکسال گذشته انتخاب یک خودروی مناسب برای جرمی کلارکسون بسیار سخت بود و او اذعان کرد که هراس فراوانی از انتخاب خودروی مورد نظرِ خود دارد. حق با او بود؛ چون در سال های اخیر خودرو های بسیار متفاوتی در بازار جهانی عرضه شده و جرمی سخت سردرگم بود.

اما او تصمیم خود را گرفت و اعلام کرد که لامبورگینی هورکان پرفورمنس بهترین خودرو در سال 2018 بوده و او علاقه مند به خریداری آن است! به این ترتیب جرمی حداقل مبلغی بیش از 275 هزار دلار پرداخت کرد و یک سوپر اسپرت قدرتمند را خرید! خودروی مذکور دارای یک پیشرانه 5.2 لیتری V10 بود و حقیقا باید هم جرمی کلارکسون را مجذوب خود می کرد!

او عاشق فورد اسکورت است!

همان طور که گفته شد؛ جرمی کلارکسون از جوانی عاشق سینه چاک کمپانی فورد و محصولاتش بود. او که مدل کورتینا را تجربه کرده است؛ اکنون عاشق فورد اسکورد جدید شده و از آن دل نمی کند! البته فورد اسکورت جدید جزء خودرو هایی است که کمتر می توان به آن اطمینان کرد و این خودرو کیفیت پایینی دارد.

ولی این چیز ها برای کلارکسون اصلا اهمیت ندارد؛ زیرا او از رانندگی با اسکورت لذت برده و آن را خودرویی شگفت انگیز دانسته است! البته میزان شگفتی فورد اسکورت جدید قطعا به اندازه لامبورگینی گالاردو اسپایدر و فراری F355 نیست!

لکسوس LFA خودروی مورد علاقه کلارکسون در Top Gear!

صنعت خودروسازی جهان برای کلارکسون احترام زیادی قائل بوده و خیلی ها در مورد محصولاتشان به سراغ او رفته و نظراتش را می شنوند. کلارکسون مانند یک متخصص حرفه ای بوده و توصیه های فراوانی به کمپانی های مطرح صنعت خودروسازی جهان کرده است. در یکی از موارد از او سوال شد که کدام خودروی تست شده در برنامه Top Gear نظر او را جلب کرده است. جرمی کلارکسون با زیرکی تمام لکسوس SC 430 را بدترین خودروی جهان نامید و گفت که لکسوس LFA بسیار جالب بوده و به آن علاقه مند شده است!

لکسوس LFA از توان یک پیشرانه 4.8 لیتری V12 استفاده می کرد و تنها دو سال تولید شد. این کار لکسوس هواداران LFA را بسیار ناراحت کرد؛ ولی کلارکسون قبل از این اتفاق با پرداخت 375 هزار دلار صاحب یک لکسوس LFA شد.

مرسدس بنز SL 55 مسئول عشق امروز او به خودروهاست!

باید گفت که عاشقی کلارکسون زمانی شروع شد که او سوار بر مرسدس بنز SL 55 شد! این خودرو به حدی او را مجذوب کرد که هرگاه نام AMG به گوش کلارکسون می رسد؛ او ناخودآگاه یاد خاطراتش با SL 55 می افتد.

مرسدس بنز مذکور از توان یک پیشرانه 5.5 لیتری سوپرشارژ V8 با قدرت 469 اسب بخار استفاده می کرد؛ بنابراین کلارکسون به آسانی به سرعت 200 مایل در ساعت رسید و نمی توان از این قابلیت بزرگ چشم پوشی کرد. جرمی حق داشت که عاشق SL 55 شود!

لکسوس SC430 بدترین خودروی جهان از نظر کلارکسون!

کلاکسون تقریبا تمام خودرو ها را تست کرده و او منبع معتبری برای انتخاب بهترین و بدترین خودرو های موجود است.

کلارکسون در یکی از قسمت های ویژه از برنامه Top Gear به بررسی بدترین خودرو های تاریخ پرداخت و از Buick LeSabre و FSO Polonez صحبت کرد! ولی این پایان ماجرا نبود و در لحظات آخر او بدترین خودرو تاریخ را لکسوس SC430 نامید!

مک لارن 675LT هدیه آمازون به کلارکسون!

کلارکسون با تولید کنندگان Top Gear درگیر شد و چاره ای جز جدایی نداشت؛ بنابراین او پس از جدایی از Top Gear به یک مجری و برنامه ساز آزاد تبدیل شد و بلافاصله آمازون برای جلب نظر او اقدام کرد.

او قراردادی محکم را با مسئولان آمازون بست و با اولین حقوق دریافتی خود یک مک لارن 675LT خریداری کرد. شرکت کلارکسون هم 10 میلیون دلار سودآوری داشت و همه چیز به نفع آمازون و جرمی بود! در واقع مک لارن 675LT را باید هدیه غیر مستقیم آمازون به جرمی کلارکسون دانست. هدیه ای که تمام این اتفاقات را رقم زد و امروزه برنامه گرندتور را به یکی از پیروز ترین برنامه های تلویزیونی در سال های اخیر تبدیل کرده است.

کلارکسون بی ام دبلیو CSL 3.0 خرید!

کلارکسون مدل M2 را تست کرد و یکبار دیگر عاشق شد! او مهندسی آلمان را بابت ساخت خودرویی با این عملکردِ خیره کننده تحسین کرد و برای ابراز علاقه به کمپانی BMW خودروی CSL 3.0 را خرید!

این خودرو بعد از سری E9 محصولات BMW و در سال 1972 معرفی شده بود و یکی از بهترین خودرو های اروپا برای شرکت در مسابقات رالی است. BMW تنها 1200 دستگاه از خودروی مذکور را به تولید رساند و برای آن ها یک پیشرانه 200 اسب بخاری در نظر گرفته بود.

یکی از خودرو های کلارکسون هوندا CR-X بود!

کلارکسون دوست ندارد که مدت زمان زیادی در پمپ بنزین بماند و یا مبلغ زیادی برای تعمیر خودروهایش پرداخت کند و به همین دلیل امروزه او چند دستگاه ولوو XC90 خریداری کرده است. او خودروی مذکور را قابل اعتماد دانسته و به آن عشق می ورزد؛ اما به هوندا CR-X هم توجه داشته و این خودرو را به دلیل مصرف سوخت پایینش بسیار دوست دارد.

هوندا CR-X یک خودروی اسپرت دیفرانسیل جلو بود و کمپانی هوندا از سال 1983 تا سال 1991 آن را به تولید رساند.

کلارکسون رانندگی ویژه برنامه Top Gear!

کلارکسون زمانی که مجری برنامه Top Gear بود؛ می توانست با چند خودروی تراز اول رانندگی کرده و به بررسی آن ها بپردازد. در واقع فقط کلارکسون اجازه داشت که سوار بر فراری 458 ایتالیا، لامبورگینی هوراکان پرفورمنس، BMW M3، بوگاتی ویرون و... شود!

نکته دیگر اینکه او نتوانست بسیاری از خودرو های مد نظرش را به جاده های مختلف برده و مورد تست و ارزیابی قرار دهد؛ زیرا خودروسازان حاضر به انجام چنین کاری نشده و اجازه این کار را به کلارکسون ندادند!

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 231

به "18 نکته که طرفداران جرمی کلارکسون باید بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 نکته که طرفداران جرمی کلارکسون باید بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید