معرفی رمان پلیسی زنجیره ، نوشته آدرین مک کینتی

به گزارش کولو، نشر چترنگ با یک رمان پلیسی معمایی جدید به بازار کتاب بازگشته است. رمان پلیسی زنجیره نوشته آدرین مک کینتی به تازگی با ترجمه سیمین محبوب از سوی نشر چترنگ منتشر و راهی بازار نشر شده است.

معرفی رمان پلیسی زنجیره ، نوشته آدرین مک کینتی

آدرین مک کینتی نویسنده ایرلندی این کتاب، متولد سال 1968 در بلفاست است و نسخه اصلی این کتابش سال 2019 منتشر شده است. او روزنامه نگار حوزه نقد کتاب است و علاوه بر جایزه رمان جنایی تیکسون، چند جایزه دیگر هم در حوزه ادبیات پلیسی و جنایی از جمله ادگار، ند کلی، بری و آنتونی و … در کارنامه دارد.

زنجیره یکی از رمان های پیروز این نویسنده است که استیون کینگ نویسنده معروف امریکایی درباره اش گفته است: این داستان هولناک، پیشرونده و مبتکرانه است ومدت های طولانی آن را از یاد نخواهید برد.

داستان زنجیره با زنی به نام ریچل آغاز می گردد که از طریق تماسی تلفنی متوجه می گردد دختر مدرسه ای اش در راه رفتن به مدرسه دزدیده شده است. اما فرد رباینده، هم مثل ریچل کسی است که فرزندش را دزدیده اند. در نتیجه معین می گردد که والدین این ماجرای فرزنددزدی، همگی قربانی یک شبکه باج گیری مخوف هستند. به این ترتیب است که زنجیره شکل می گیرد.

در ادامه داستان ریچل تصمیم می گیرد به جنگ زنجیره برود. اما صدایی که معین است با دستگاه تغییرش داده اند، خطاب به او می گوید باید دو چیز را به خاطر بسپارد:

یک: تو اولین نفر نیستی و مسلما آخرین نفر هم نخواهی بود؛ دو: یادت باشه، موضوع پول نیست - موضوع زنجیرهست. تو در زنجیره هستی و این یه فراینده که به مدت ها قبل برمیگرده. من دخترت رو دزدیدهم برای اینکه پسرم آزاد بشه. یه مرد و یه زن اون رو دزدیدن و نگهش داشتن. تو باید هدفی رو انتخاب کنی و یکی از عزیزان اون ش خص رو بدزدی. به این ترتیب، زنجیره ادامه پیدا می کنه.

رمان زنجیره 77 فصل دارد. در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

ریچل لوله هفت تیر کالیبر 38 را به گونه مایک فشارمی دهد.

هنوز نفهمیدی موضوع چیه، مگه نه؟ حتی اگه ما آمیلیا رو بهت برگردونیم، هیچی تموم نمی شه. زنجیره باید ادامه داشته باشه. این جوری ایجاد شده. اون ها تو و آمیلیا و زنت و توبی رو می کشن. همه تون رو می کشن و دوباره آغاز می کنن و من و خونواده م رو هم می کشن.

مایک سر تکان می دهد و می گوید: ولی من…

ریچل هفت تیر کالیبر 38 را به صورت او می زند. مایک میلرزد و به پشت به طرف یک آکواریوم ماهی تلوتلو می خورد. ریچل به یقه کتش چنگ می اندازد و جلوی افتادن او را می گیرد.

ریچل او را به طرف خود می کشد. حالا گرفتی؟) مایک ناله می نماید: فکر کنم.

ریچل سلاح را زیر چانه مایک می گذارد و تاکید می نماید: گرفتی؟

مایک با غرغر می گوید: گرفتم. و بعد واقعا گریه می نماید.

نویسنده سلسله حوادث کتاب را کاملا با دقت و وسواس کنار هم چیده تا هزارتویی از یک معمای به ظاهر بی پاسخ بسازد. مخاطب داستان هم مدام از سوی آدم ربا ها تهدید می گردد که هیچ راهی برای فرار از زنجیره ندارید و این سیستم باید تا ابد به کار خود ادامه بدهد، اما چنین پروژه ای چگونه کار می نماید که تا امروز دوام آورده؟ طراح آن کیست و با چه هدفی راه اندازی شده؟

آنچه خواننده را در داستان بیش از هر چیز به وحشت می اندازد، قدرت نفوذ و کنترل تکنولوژی های امروز بر زندگی بشر است. همه چیز از طریق گوشی های یک بار مصرف، سایت ها، کامپیوتر ها و خرید بیت کویین اداره می گردد. همه چیز کدگذاری شده و امکان ندارد کسی بتواند رد آن را بگیرد. هر اقدامی علیه زنجیره، منجر به مرگ فرد خطاکار و خانواده اش می گردد. داستان مدام به شما این حس را القا می نماید که همواره تحت نظرید؛ از طریق گوشی های موبایل، لپ تاپ ها و ردیاب ها. تمام حرف های تان شنیده و حرکت های تان دیده می گردد.

این کتاب با 515 صفحه، شمارگان 800 نسخه و قیمت 105 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: سازندگی

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1656

به "معرفی رمان پلیسی زنجیره ، نوشته آدرین مک کینتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی رمان پلیسی زنجیره ، نوشته آدرین مک کینتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید