معرفی موزه کندلوس ، نوشهر Kennelos Museum

به گزارش کولو، در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با موزه کندلوس در استان مازندران آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با این موزه زیبا بیشتر آشنا شوید.

معرفی موزه کندلوس ، نوشهر Kennelos Museum

بلیط هواپیما در طاهاگشت

موزهٔ کندلوس موزه ای است در استان مازندران روستای کندلوس، از توابع شهرستان نوشهر . تاریخ ساخت این موزه بین سال های 1360 تا 1368 است که به همت دکتر علی اصغر دنیاگیری ایجاد شد.اشیای این موزه مربوط به دوران پیش از میلاد مسیح و قبل از اسلام و همچنین دوران اسلامی می گردد. در آبان 1389 عملیات آسفالت جادهٔ خاکی منتهی به این روستا و موزه انتها یافت.

مجموعه اشیای نگهداری شده در مجموعه فرهنگی کندلوس در بخش های مختلف طبقه بندی شده است. این اشیا شامل بافته ها، پوشاک و زینت آلات روستایی، مجسمه ها، نقاشی های سنتی و قهوه خانه ای، ظروف و ابزارآلات فلزی و چوبی و اشیا و ظروف سفالی، چینی آلات، وسایل روستایی از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره قاجاریه است. اسناد و کتب خطی، نسخ خطی، کلام الله مجید، دیوان اشعار و عقدنامه ها و فرامین نیز بخشی از این گنجینه به شمار می رود.

این موزه در سال 90 بالغ بر 60000گردشگر ایرانی و خارجی را میزبانی نموده است و همچنین موجب شهرت و معروف شدن کندلوس در سطح کشور و در سطح بین المللی شده است.

آثار

این موزه دارای آثار منحصر به فردی از تاریخ و هنر باستانی تا معاصر در حوزهٔ زمین شناسی، خوشنویسی، نقاشی و غیره است. این موزه دارای ابزارهای باستانی و لوازم معمولی زندگی در دوران تاریخی و معاصر نیز در کنار آثار مردمشناسی و کتاب های خطی بوده و بخشی نیز مربوط به ابزارهای موسیقی دارد.

در بازدید از غرفه دیگر موزه کندلوس، مصالحه نامه بین میرزا حسن خان، شجره نامه خداندان دنیاگیری، انواع قاشق های سنتی و چوبی، کچه های مازندرانی، آسیاب های بادی، سیر تکامل عینک از عصر صفویه تاامروز، انواع زیور آلات، رادیو نفتی، فنوگراف، پارچه ای ابریشمی، لباسهای محلی مانند شلیته، مخمل نقش عباسی، پشمی ازار و لباسهای سنتی بانوان مازندران به نمایش گذاشته شده است.

موزه کندلوس که اولین موزه روستایی در دنیا است سوژه های منحصر به فردی را نیز در خود جای داده نظیر سند شهر سمنگان محلی که رستم فردوسی با تهمینه ازدواج میکند،کتاب خارستان سعدی، صدای مظفر الدین شاه و فونو گراف و نظایر آن.

در کنار این موزه فاخر امکاناتی نظیر رستوران، کافی شاپ، فروشگا و پارکینگ اختصاصی قرار گرفته است. می توانید نوشیدنی ها و چای های متنوعی را در کنار غذاهای خوش طعم رستوران کندلوس نوش جان کنید و از آسیاب های کهنه کار این روستا که در حال حاضر نقش میزهای کافی شاپ آن را بازی می نمایند لذت ببرید. فروشگاه این مجموعه از هنر صنایع دستی بومیان کندلوس شکل گرفته است و انواع کارهای چوبی و بافتی از قبیل جاجیم، جوراب و ایزار(نوعی پارچه پشمی دست ساز باطرح چهارخانه) را در خود جای داده است.

آدرس

مازندران، 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر، منطقه کجور، روستای کندلوس

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 538

به "معرفی موزه کندلوس ، نوشهر Kennelos Museum" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی موزه کندلوس ، نوشهر Kennelos Museum"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید