هانگژو (هانگزو) در یک نگاه

به گزارش کولو، هانگژو که با نام هانگزو نیز شناخته می گردد، یکی از شهرهای کشور چین است. این شهر با جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوع و موزه های مهم چین یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می رود.

هانگژو (هانگزو) در یک نگاه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اگر دوست دارید به هانگژو سفر کنید و از اقامت و گشت و گذار در یکی از قطب های گردشگری چین لذت ببرید، از تورهای هانگژو آگاه شوید.

هانگژو (Hangzhou) مرکز استان چجیانگ در کشور چین، واقع در قاره آسیا است. این شهر که در بالای خلیج هانگزو و نواحی شرق چین واقع شده است، با شهرهای شانگهای، تایجو، نانتونگ، نینگبو، ووشی، جینهوا، ونژو، نانجینگ، چانگژو و هفئی همسایه است.

جمعیت هانگژو حدود 9.5 میلیون نفر و مساحت آن بیشتر از 16.5 هزار کیلومتر مربع است. ادیان و مذاهب کنفوسیانیسم، بودائیسم، اسلام و مسیحیت بین ساکنان هانگژو رایج است و جمعیت این شهر، اقلیت یهودیان را نیز شامل می گردد. هر چند زبان رسمی هانگژو چینی ماندارین است؛ اما اهالی بعضی نواحی به گویش محلی هانگژو صحبت می نمایند.

شهر هانگزو مانند دیگر شهرای کشور چین، زیر حکومت مرکزی اداره می گردد. حکومت این کشور، جمهوری خلق چین نام دارد و حکومتی سوسیالیستی به شمار می رود. رئیس جمهور در راس کشور قرار می گیرد و نخست وزیر ریاست هیئت وزرا را بر عهده دارد. حکومت از 5 شاخه اصلی تشکیل شده است که با نام یوان شناخته می شوند: یوان مقننه، یوان مجریه، یوان قضاییه، یوان حسابرسی که وظیفه آن کنترل عملکرد شاخه های حکومت است و یوان سنجش و گزینش که مسئول تایید و آنالیز کیفیت کارکنان حکومت است.

هانگژو در سال 1959 و با ورود ارتش آزادی بخش خلق، تحت کنترل حکومت کمونیستی خلق چین نهاده شد. بعد از سیاست های اصلاح طلبانه در اواخر 1978، هانگزو از مزایای قرار داشتن در دلتای رود یانگ بهره زیادی برد و با توسعه و پیشرفت، امروزه به یکی از پر رونق ترین شهرهای بزرگ چین تبدیل شد.

آب و هوای هانگزو نیمه گرمسیری و مرطوب به شمار می رود. تابستانی های طولانی، بسیار گرم و مرطوب، و زمستان هایی ابری، خنک و خشک دارد. متوسط دمای هوا در طول سال از 13.6 تا 21.4 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میزان بارش میانگین سالانه 1,438 میلی متر برآورد شده است.

فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان اصلی ترین فرودگاه هانگزو است و پروازهایی از/ به کوالالامپور، سنگاپور، دوحه، پوکت، آمستردام، سئول و بسیاری دیگر از شهرهای داخلی و خارجی در آن برقرار است. ایستگاه قطار شرق هانگزو، یکی از پر رفت و آمدترین ایستگاه های قطار در چین است و قطارها مستقیما این شهر را به بیش از 50 شهر دیگر مانند شانگهای و پکن وصل می نماید. برای جابجایی های درون شهری، خدمات اتوبوس، مترو، تاکسی، فری (اتوبوس های آبی) و دوچرخه پیشنهاد می گردد.

پارچه های ابریشم هانگژو، چترهای ابریشمی، گلدوزی های هانگژو، بادبزن های چینی، چاپ استیک های تیانزو (چوب های مخصوص غذاخوری در آسیای شرقی) و چای لانگ جینگ از سوغاتی های هانگژو به شمار می روند. شما برای خرید می توانید به بازار ابریشم هانگزو (The silk Market) و مرکز خرید میکس (The mixc Mall) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های هانگژو می توان به معبد لینگین (Lingyin Temple)، دریاچه غربی (West Lake)، منطقه زیارتی فیلای فنگ (Feilai Feng)، شهرک سلسله سونگ هانگزو (Hangzhou Songcheng)، منطقه تاریخی گوشان (Gu Shan)، منطقه پینگ هو چیو یوئی (Ping Hu Qiu Yue) اشاره نمود.

دیگر دیدنی های هانگزو شامل اقامتگاه سابق زویان هو (Former Residence of Xueyan Hu)، موزه ملی چای چین (China National Tea Museum)، باغ گیاه شناسی هانگزو (Hangzhou Botanical Garden)، روستای فرهنگی چای لانگ جینگ شان هانگزو (Hangzhou Longjingshan Tea Cultural Village)، پارک ملی تالاب شی شی (Xixi National Wetland Park)، خیابان تاریخی هفانگ (Hefang Street)، چشمه ببر یا چشمه هوپائو (Hupao Spring- Tiger Spring)، موزه ملی ابریشم چین (China National Silk Museum) و پارک سافاری هانگژو (Hangzhou Safari Park) می گردد.

منبع: کجارو / tour-beijing.com / absolutechinatours.com / tripadvisor.com / en.wikipedia.org
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 477

به "هانگژو (هانگزو) در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانگژو (هانگزو) در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید