مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش کولو، یخکشی یکی از علت های متوقف شدن فرایند اجرایی این طرح را نداشتن اعتبار اعلام نمود و گفت که دولت هر سال حدود 2 میلیارد تومان برای این پروژه ملی در نظر می گیرد که با توجه به شرایط موجود مالی و گرانی مصالح این رقم در مقابل حجم انبوه عملیات بسیار اندک است.

مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد

وی اضافه نمود: دولت برای گذر از مسائل مالی سعی دارد تا برای انتها رساندن طرح های نیمه تمام پس از اولویت بندی بر اساس نقش این طرح ها در رونق مالی، فضای کسب و کار و برطرف مسائل مردم تکمیل و به بهره برداری برساند.

کارشناسان پیش بینی کردند که با اجرای این طرح 14 میلیون متر مکعب آب برای توسعه و برطرف کمبود آب 2 هزار و 200 هکتار شالیزار و 14 میلیون متر مکعب برای آبیاری 2 هزار و 830 هکتار از باغ های مناطق جلگه ای تامین می گردد. قرار بود اجرای این طرح سیستم آبگیری 25 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را هم بهبود بخشد.

جهت دریافت اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

رودخانه چالوس یکی از رودخانه های مهم و پرآب استان مازندران است که از یک رژیم یخچالی، جریانات آب دائم و قابل توجهی برخوردار است. متوسط جریان سالانه آب این رودخانه در محل سد انحرافی چالوس 486 میلیون متر مکعب است که حجم زیادی از آن در نیمه نخست سال بدون استفاده به دریای خزر می ریزد.

منبع مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد

انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1911

به "مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید