مونمواسیا، شهری پنهان

به گزارش کولو، مونمواسیا یک جزیره باستانی در یونان است و شهر کوچکی در آن قرار گرفته است که از سمت خشکی اصلی دیده نمی شود. قدمت این شهر به قرن 6 برمی شود و برخی از ساختمان های آن مربوط به قرون وسطی بوده که امروزه بازسازی شده است. این شهر یکی از جاذبه های گردشگری برجسته یونان محسوب می شود. با خبرنگاران همراه باشید تا با تاریخ این شهر پنهان بیشتر آشنا شوید.

مونمواسیا، شهری پنهان

مونمواسیا یک جزیره صخره ای، مانند جبل الطارق است که در سواحل شرقی پلوپونز یونان واقع شده است و به وسیله گذرگاهی کوتاه به خشکی راه پیدا می نماید. این جزیره 300 متر عرض و یک کیلومتر طول دارد و صدها متر از سطح دریا بالاتر است. در دامنه این فلات و قسمتی که به سمت دریا بوده و از سمت خشکی دیده نمی شود و پنهان است، شهری کوچک قرار گرفته است. این شهر که اطراف آن به زیبایی دیوارکشی شده است، زیر سایه صخره های بسیار بزرگی قرار گرفته که در واقع موزه زنده ی تاریخ روم شرقی، امپراطوری عثمانی و تاریخ ونیز است که به قرن 13 برمی شود.

در قرن 6 ساکنان لاکونیای باستان در مونمواسیا مستقر شدند که از دست مهاجمان اسلاوی در پی پناهگاه بودند. این مهاجمان در سال های 500 تا 700 میلادی یونان را تحت سلطه خود داشتند. این جزیره صخره ای در سال 375 میلادی به وسیله یک زمین لرزه از خشکی اصلی جدا شد. در طول قرن های بعدی مونمواسیا بارها و بارها میان ونیزی ها و ترک ها دست به دست شد تا زمانی که در اوایل قرن 19 در طول جنگ استقلال یونان آزاد شد.

نام مونمواسیا از دو کلمه یونانی گرفته شده است: مون (mone) و امواسیا (emvasia) که به معنی ورودی واحد است و به گذرگاه باریک که تنها راه ورود به شهر است، اشاره دارد. در ابتدا سکونت در جزیره در بالای فلات که امروزه شهر بالایی نامیده می شود، قرار داشت. به تدریج مردم در پایین تپه به صورت پراکنده مستقر شدند و به لطف موقعیت منحصر به فرد دفاعی آن، به یک شهر قدرتمند تبدیل شد. در دوران کاهش قدرت امپراطوری روم شرقی، مونمواسیا به شهری مهم تبدیل شد. این شهر یکی از مراکز بزرگ تجاری دنیای بیزانس و یک بندر مهم تجاری با جمعیت 40000 نفر شد. در قرن 18 مونمواسیا رو به زوال رفت تا این که در دهه 1970 به وسیله گردشگران دوباره کشف شد.

شهر کم کم اهمیت خود را دوباره به دست آورد اما این بار به عنوان یک مقصد گردشگری که در تابستان تعداد گردشگرانی را که از این منطقه بازدید می نمایند، افزایش می دهد. ساختمان های مربوط به دوران قرون وسطی بازسازی شده و بیشتر آن ها به هتل تبدیل شده است. در این منطقه رستوران های زیادی وجود دارد.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1933

به "مونمواسیا، شهری پنهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونمواسیا، شهری پنهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید