نمایشگاه کتاب پکن نیز آنلاین شد

به گزارش کولو، نمایشگاه کتاب پکن (BIBF) اعلام کردند تنها سال جاری نمایشگاه به صورت آنلاین در تاریخ 26 ماه آگوست برگزار خواهد شد. مسئولان عنوان نمایشگاه هوشمند را برای سال جاری انتخاب نموده اند.

نمایشگاه کتاب پکن نیز آنلاین شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبنا، بوکسلر نوشته است، مسئولان نمایشگاه کتاب پکن (BIBF) اعلام کردند تنها امسال نمایشگاه به صورت آنلاین در تاریخ 26 ماه آگوست برگزار خواهد شد. مسئولان عنوان نمایشگاه هوشمند را برای امسال انتخاب نموده اند.

بر اساس این گزارش گفته می گردد زیرساخت های لازم برای نمایش و ارائه آثار ناشران و نویسندگان فراهم شده است و مسئولان نمایشگاه وعده دادند که بتوانند زمینه لازم برای ارتباط مطلوب ناشران را فراهم نمایند. گفته می گردد این نمایشگاه برای یک سال در دسترس ناشران واقع شده است.

به گفته مسئولان نمایشگاه امسال کتاب پکن امسال ثبت نام به صورت رایگان انجام خواهد شد تا تعداد بیشتری از ناشران بتوانند در نمایشگاه حاضر شوند. در پلتفورم تهیه شده برای نمایشگاه کتاب پکن امسال خدمات حرفه ای و تخصصی برای بازاریابی ناشران تدارک دیده شده است و یک مرکز حقوق مولفین نیز برای خرید و فروش کتاب های خارجی وجود دارد.

چینی ها می گویند امسال امکان بیشتری به ناشران خارجی داده شده است که با آپلود کردن کاتالوگ ها و تبلیغات خود بتوانند کتاب های خود را به بازدیدنمایندگان چینی معرفی نمایند. آنها حتی قادر خواهند بود فیلم های تبلیغاتی خود را در نیز در این پلتفورم بارگزاری نموده و در معرض علاقمندان قرار دهند. این خدمات تا انتها امسال میلادی به صورت رایگان در دسترس ناشران قرار داده خواهد شد.

در عین حال کنفرانس های آنلاین و سخنرانی کارشناسان و نویسندگان تحت برنامه ای با عنوان آموزش هوشمند نیز در دسترس عموم واقع شده است. در این برنامه آخرین فناوری ها و تحولات مربوط به صنعت چاپ معرفی خواهد شد.

کشور کوبا به عنوان مهمان افتخاری امسال نمایشگاه کتاب پکن نیز برنامه های خود را به صورت آنلاین برای معرفی فرهنگ و ادبیات این کشور اجرا خواهد نمود.

لینگ لین مدیر نمایشگاه کتاب پکن می گوید امسال تجربه جدید برگزاری آنلاین نمایشگاه فرصتی ایجاد خواهد نمود تا این روش از برگزاری نمایشگاه های کتاب نیز تجربه گردد. وی گفت: برگزاری آنلاین نمایشگاه برای تعداد بیشتری از افراد برای بازدید از نمایشگاه فرصت ایجاد نموده است و به نظر می رسد چنین تجربه ای نیز در سال های آینده هم تکرار گردد.

لینگ اضافه کرد: امسال تمرکز اصلی نمایشگاه روی حوزه های کتاب کودک، محصولات دیجیتال و فناوری اطلاعات خواهد بود. در سایت اصلی نمایشگاه (bibf.net) از 15 جولای امسال ثبت نام از ناشران آغاز خواهد شد و تا 15 آگوست ادامه خواهد داشت.

به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب پکن سال گذشته بیش از 2600 ناشر از 95 کشور دنیا در نمایشگاه شرکت کردند و امسال این امیدواری وجود دارد که این تعداد بیشتر شوند. نمایشگاه کتاب هنگ کنگ نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده است و هنوز معلوم نیست که مسئولان هنگ کنگی نمایشگاه کتاب خود را به چه صورت برگزار خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1129

به "نمایشگاه کتاب پکن نیز آنلاین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب پکن نیز آنلاین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید