واکسیناسیون کامل بالغین و گروه های پرخطر تا دی انجام می گردد

به گزارش کولو، دکتر مصطفی قانعی در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه از مهرماه سال جاری، بسیاری از واکسن ها را در کشور به صورت موجود داریم، گفت: از همین خردادماه، فراوری واکسن شروع می گردد و به بازار می رسد که در صف مقدم فراوری این واکسن ها کووایران و واکسن پاستور هستند.

واکسیناسیون کامل بالغین و گروه های پرخطر تا دی انجام می گردد

وی با بیان اینکه بعلاوه به ترتیب سایر فراوریکننده های ایرانی واکسن هم به این فرایند اضافه می شوند، گفت: پس خردادماه ورودی واکسن است زیرا در جهان هم در این زمان واکسنی برای فروش به کشور ما وجود ندارد.

به گفته رئیس کمیته مقابله با کرونا، بعلاوه تا مهرماه این اندازه فراوریات واکسن به 25 میلیون دوز در ماه می رسد و طی 6 ماه 150 میلیون دوز واکسن خواهیم داشت که بدین واسطه احتیاج کشور تامین خواهد شد.

قانعی با بیان اینکه با این اوصاف در آذرماه و دی ماه واکسیناسیون کامل برای گروه های پرخطر و بالغین انجام می گردد، گفت: در راستای تعجیل در فراوری واکسن، هر یک از شرکت های فناور ایرانی با شرکت های فراوری کننده واکسن قرارداد منعقد کردند تا زودتر واکسن با زیرساخت های موجود به فراوری برسد.

رئیس کمیته مقابله با کرونا ادامه داد: برای سرعت کار در زمینه واکسن کرونا با زیرساخت های موجود واکسن فراوری در پیش گرفته شده است؛ زیرا ما نمی توانستیم از صفر آغاز کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش از شیوع کرونا قرار بود شهر واکسن راه اندازی گردد، آیا شرکت های فراوریکننده واکسن کرونا در این شهر واکسن مستقر می شوند یا خیر؟، بیان نمود: اندیشه شهر واکسن به خاطر کرونا عملی نشد چون هر یک از شرکت های فناور با شرکت های فراوریی وارد قرارداد شدند تا سریع تر واکسن کرونا را به ثمر برسانند اما در مورد واکسن های دام، طیور و آبزیان می توانیم پیش بینی کنیم که تا یک سال آینده چندین زیرساخت عظیم برای فراوریشان داشته باشیم.

قانعی تاکید نمود: می توان چنین گفت که چندین شرکت فناور فعال در عرصه کرونا داریم ولی برای فراوری سایر واکسن ها زیرساخت های عظیمی تا یک سال دیگر خواهیم داشت.

وی در مورد تامین تجهیزات ساخت واکسن کرونا برای فراوری کنندگان واکسن در کشور گفت: از قبل چندین شرکت دانش بنیان فراوریکننده تجهیزات فعالیت می کردند که شرکت های تامین کننده زیرساخت واکسن های کرونا احتیاج خود را به واسطه این شرکت ها برطرف می کردند و در بعضی موارد به خرید خارجی روی می آوردند.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه تا آذر و دی ماه واکسیناسیون اجرا شده است، ادامه داد: این واکسیناسیون به علت ایجاد زیرساخت به وسیله فراوریکننده واکسن و داروی فعال در گذشته برای شرکت های فناور موجود است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1726

به "واکسیناسیون کامل بالغین و گروه های پرخطر تا دی انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون کامل بالغین و گروه های پرخطر تا دی انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید