وضعیت نابسامان مسجد امام اصفهان ؛ چهره بنای ثبت جهانی اصفهان را ببینید ، زباله ها و آلودگی چهره مسجد زیبای ایران را مخدوش کردند

به گزارش کولو، مسجد امام اصفهان با آن غنای تاریخی در وضعیت نامناسبی بسر می برد که ناشی از عدم مدیریت صحیح و رسیدگی مناسب به این یادگار تاریخی کشور است. اگر گردشگری پای به این مسجد بگذارد در جای جای آن زباله می بیند و بر پیکر دیوارهایش خاک و آلودگی.

وضعیت نابسامان مسجد امام اصفهان ؛ چهره بنای ثبت جهانی اصفهان را ببینید ، زباله ها و آلودگی چهره مسجد زیبای ایران را مخدوش کردند

خبرنگاران: مسجد امام اصفهان، مسجدی تاریخی که قدمت آن به دوره صفوی باز می گردد یکی از مهم ترین و زیباترین مساجد ایران است که در فهرست میراث دنیای در پرونده میدان نقش دنیا به ثبت رسیده است.

این مسجد از معماری بی نظیری برخوردار است و هنرمندان بزرگ دوره صفوی تزئینات معماری این مسجد همانند خطاطی، کاشی کاری، حجاری و … را انجام داده اند.

هر سال هزاران نفر از سراسر ایران و دنیا برای دیدن این مسجد به اصفهان می آیند. اما این مسجد در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و در جای جای آن زباله و آلودگی دیده می گردد که در شان چنین مسجد فاخری نیست به ویژه آنکه اکنون این مسجد در ایام سوگواری محرم میزبان عزاداران هم هست.

از طرف دیگر برای برگزاری مراسم سوگواری در حیاط اصلی این مسجد چادر بزرگی با برزنت و داربست احداث شده است که چهره زیبای مسجد را پوشانده است و نمای زیبایی ندارد در حالی که انتظار می رود با صرف زمان و استفاده از نظر کارشناسان خیمه های عزارداری به شکل فاخرتری در این مسجد برپا شوند.

منبع: چمدان
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 336

به "وضعیت نابسامان مسجد امام اصفهان ؛ چهره بنای ثبت جهانی اصفهان را ببینید ، زباله ها و آلودگی چهره مسجد زیبای ایران را مخدوش کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت نابسامان مسجد امام اصفهان ؛ چهره بنای ثبت جهانی اصفهان را ببینید ، زباله ها و آلودگی چهره مسجد زیبای ایران را مخدوش کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید