پیشرفت 70درصدی مرمت و سامان دهی خانه تاریخی جوادی اسکو

به گزارش کولو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت 70درصدی مرمت و سامان دهی خانه تاریخی جوادی اسکو و ادامه توسعه زیرساخت های گردشگری این شهرستان اطلاع داد.

پیشرفت 70درصدی مرمت و سامان دهی خانه تاریخی جوادی اسکو

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار گفت: شهرستان اسکو یکی از نقاط گردشگر پذیر استان است و در راستای توسعه و تقویت زیرساخت های گردشگری، احیا و مرمت آثار تاریخی این شهرستان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، پروژه های متعددی را در این محدوده اجرا نموده است.

او با اشاره به اینکه خانه جوادی یکی از خانه های قدیمی واقع در دهستان باویل، روستای دیزج امیر مدار در شهرستان اسکو است، اضافه کرد: از سال گذشته مرمت و سامان دهی این اثر با اعتبار یک میلیارد و 358میلیون ریال با بازسازی سقف چوبی و اجرای ایزوگام، احیای ایوان جنونی، مرمت و مقاوم سازی دیوار ضلع شرقی و... شروع شده و تاکنون بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آبدار با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت زیرساخت ها در افزایش فعالیت های گردشگری به ویژه جذب گردشگر موثر است، توضیح داد: پروژه های راه بالادست، بهسازی و تکمیل سرویس های بهداشتی و مراحل کف سازی معابر روستای کندوان در دست اجراست. همچنین ساخت مجتمع خدماتی بین راهی هم جوار پلیس راه تبریز - ارومیه با اعتبار 6میلیارد و 700میلیون ریال از برنامه های آینده این اداره کل خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 457

به "پیشرفت 70درصدی مرمت و سامان دهی خانه تاریخی جوادی اسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 70درصدی مرمت و سامان دهی خانه تاریخی جوادی اسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید