339 اثر از سراسر کشور در هنرواره خوشنویسی ایرانِ دل دریافت شد

به گزارش کولو، ناصر صادقی دبیر هنری هنرواره خوشنویسی ایرانِ دل: از بین 339 اثر 182 اثر در بخش نستعلیق و 157 اثر در بخش شکسته نسعلیق است که بیشترین آثار به ترتیب از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و تهران می باشد.

339 اثر از سراسر کشور در هنرواره خوشنویسی ایرانِ دل دریافت شد

به گزارش خبرنگاران اردبیل، ناصر صادقی دبیر هنری هنرواره خوشنویسی ایرانِ دل با اعلام این خبر گفت: با توجه به کمیت، محتوای فنی و دیدگاه هنری آثار رسیده به دبیرخانه و لحاظ نمودن موارد مورد نظر برگزار کننده از جمله استفاده بهینه از اصالت خوشنویسی به عنوان رویکرد اصلی هنرواره، همچنین توجه به ابعاد ابداعی و نوآورانه در ترکیب بندی نوشتار و تأکید دبیرخانه به ارائه زیبایی شناسانه و امروزی از متن شعر قید شده در فراخوان، مرحله اول بازبینی و داوری آثار انجام و مراحل بعدی داوری نیز توسط اساتید استانی و کشوری انجام خواهد شد.

صادقی افزود: از بین 339 اثر 182 اثر در بخش نستعلیق و 157 اثر در بخش شکسته نسعلیق است که بیشترین آثار به ترتیب از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و تهران می باشد.

دبیر هنری هنرواره خوشنویسی ایرانِ دل افزود: خوشنویسی هنری مانا است به این معنا که از حدود چند هزار سال پیش به امروز توانسته جذبه خود و هوادارانش را حفظ کند و در تلاطم های امروزی و دنیای تکنولوژی ماندگار بماند. زیرا هنر خوشنویسی علاوه بر سنتی بودن، امروزی نیز است.

ناصر صادقی در انتها گفت: این هنرواره با اینکه نخستین دوره برگزاری را سپری می کند اما شاهد همراهی خوشنویسان از سراسر کشور بودیم و این اتحاد، همبستگی، شور و شوق ملی را در بین هنرمندان نشان می دهد.

گفتنی است هنرواره خوشنویسی ایرانِ دل به همت حوزه هنری استان اردبیل و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل، صدا و سیمای مرکز اردبیل، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، معاونت فرهنگی و هنری سپاه حضرت عباس(ع) استان، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و انجمن خوشنویسان استان اردبیل برگزار می شود و اختتامیه آن بعد از اتمام مراحل داوری و با توجه به شرایط کرونایی آن زمان، در تیر ماه 1400 به صورت فیزیکی و یا مجازی در حوزه هنری استان اردبیل برگزار خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1669

به "339 اثر از سراسر کشور در هنرواره خوشنویسی ایرانِ دل دریافت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "339 اثر از سراسر کشور در هنرواره خوشنویسی ایرانِ دل دریافت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید