چرخه گردشگری سرعین تکمیل می گردد

به گزارش کولو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تکمیل چرخه گردشگری شهرستان سرعین با احیای آثار تاریخی در کنار جاذبه های طبیعی اطلاع داد.

چرخه گردشگری سرعین تکمیل می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگیف صنایع دستی و گردشگری این استان، امروز یکشنبه 20 آبان 97 در جلسه آنالیز وضعیت مالکیت اراضی روستای تاریخی کنزق توضیح داد: در شهرستان سرعین جاذبه های طبیعی و آبدرمانی ها تاکنون به عنوان جاذبه های برجسته مورد تاکید بوده است.

او اضافه نمود: این موضوع موجب شده بود که گردشگری سرعین تک بعدی و صرفا در حوزه آثار طبیعی باشد که با احیای آثار تاریخی چرخه گردشگری سرعین تکمیل خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: محور جاذبه های تاریخی سرعین در کنار تپه باستانی آناهیتا و روستاهای هدف گردشگری از جمله بیله درق، روستای تاریخی کنزق با غارهای زیرزمینی صخره ای است که در وضعیت فعلی عملیات کاوش و بازگشایی در غارها انجام می گردد.

به گفته فلاحی ساماندهی غارهای صخره ای می تواند منجر به افزایش ماندگاری مسافر در سرعین شده و علاوه بر این اقتصاد شهرستان سرعین را تقویت کند.

او با تاکید به اینکه در این منطقه تاریخی به دنبال اجرای طرح جامع گردشگری هستیم، اضافه نمود: انتظار می رود استعلام دستگاه های اجرایی نیز قطعی شده و در مورد مالکیت اراضی نیز آنالیز های لازم صورت گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: در این منطقه تاریخی طرح سرمایه گذاری جامع شامل موزه، هتل های صخره ای و مراکز تفریحی پیشنهاد شده که بعد از اعلام نظرات دستگاه های اجرایی در مورد وضعیت اراضی این منطقه، می توان به مذاکره با سرمایه گذاران متقاضی اقدام کرد.

او همچنین به حمایت از طرح های بوم گردی اشاره نمود و بیان داشت: با توجه به جاذبه های طبیعی و تاریخی در روستاهای سرعین، طرح های بوم گردی نیز مورد حمایت است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 284

به "چرخه گردشگری سرعین تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخه گردشگری سرعین تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید