چند جوان با وام مسکن خانه دار می شوند؟

به گزارش کولو، رشد تقاضای مصرفی بازار مسکن با یاری اوراق تسهیلات، طی ماه های آینده آشکار می گردد اما فعلا اقساط ماهیانه این تسهیلات، بزرگترین مانع پیش روی زوج هاست.

چند جوان با وام مسکن خانه دار می شوند؟

جهت دریافت خدمات اجرای فضای سبز حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

در شرایطی که بعضی مدعی اثرگذاری تسهیلات 240 میلیونی مسکن بر تعداد معاملات هستند، آنالیز های میدانی نشان می دهد عمده زوج ها نه تنها از عهده اقساط 3 تا بیش از 4 میلیون تومانی این وام ها برنمی آیند، بلکه قادر به خرید اوراق 50 هزار تومانی تسهیلات مسکن نیز نیستند.

به گزارش خبرنگاران به دنبال رشد قیمت ها، سقف وام خرید مسکن به وسیله اوراق افزایش یافت و زوج های تهرانی اکنون می توانند با یاری تسهیلات 240 میلیونی مسکن خانه دار شوند. به زوج های ساکن در شهرهای بالای 200 هزار نفر 200 میلیون تومان و به زوج های متقاضی در شهرهای کمتر از 200 هزار نفر، 160 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می گردد. البته در تمام شهرها، 40 میلیون تومان از این رقم مربوط به وام جعاله بوده و نرخ سود این وام 18 درصد و مدت بازپرداخت آن 12 سال است.

اثرگذاری وام 240 میلیون تومانی

آیا متقاضیان می توانند به وسیله این وام خانه دار شوند یا نه، احتمالا در رشد تقاضای مصرفی بازار مسکن طی ماه های آینده آشکار می گردد، اما آنچه تعیین این است که اقساط ماهیانه این تسهیلات، بزرگترین مانع پیش روی زوج هاست.

در شهر تهران اقساط این وام به صورت پلکانی از ماهانه 3 میلیون و 50 هزار تومان آغاز و تا 4 میلیون و 221 هزار تومان در سال دوازدهم می رسد. میزان سود پرداختی بعد از 12 سال حدود 289 میلیون تومان است.

متقاضیان شهرهای بالای 200 هزار نفر نیز باید ضمن خرید 400 برگه حدود 50 هزار تومانی، ماهیانه 3 میلیون و 680 هزار تومان قسط بپردازند.

زوج های ساکن شهرهای کمتر از 200 هزار نفر نیز باید 320 برگه 50 هزار تومانی تهیه نمایند که هزینه آن حدود 16 میلیون تومان می گردد. اقساط ماهانه 3 میلیون و 14 هزار تومان در هر ماه نیز پیش روی این زوج هاست.

در این مسئله که احتمالا بخشی از متقاضیان بازار مسکن به وسیله خرید اوراق تجهیز شده اند، شکی وجود ندارد اما برآوردهای میدانی نشان می دهد عمده خرید و فروش ها در بازار مسکن به خصوص از آذرماه که معاملات به یکباره حدودا سه برابر شد، از نوع سفته بازانه و سرمایه گذارانه بوده است. در شرایطی که طی سال های اخیر دلالان 77 درصد بازار مسکن ایران را در اختیار گرفته اند، افزایش وام مسکن به وسیله اوراق تسهیلات فقط می تواند بر روی 23 درصد معاملات تاثیر بگذارد و ممکن است فقط چند درصد این رقم را بالا و پایین کند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 827

به "چند جوان با وام مسکن خانه دار می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند جوان با وام مسکن خانه دار می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید