گردشگری ابزاری برای بهبود زوال عقل است

به گزارش کولو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارشات بدست آمده، گردشگری ابزاری برای بهبود زوال عقل است.

گردشگری ابزاری برای بهبود زوال عقل است

در مقاله ای نو از دانشگاه ادیث کوان استرالیا، کارشناسان پیشنهاد می نمایند باید در نحوه نگرش به صنعت گردشگری تنو نظر کرد، زیرا سفر فقط یک تجربه تفریحی نیست بلکه یک درمان بالقوه است که می تواند مزایای سلامتی واقعی را ارائه دهد.

به نقل از ارث، محققان بسیاری از جنبه های گردشگری را شناسایی کردند که می تواند تاثیر مثبتی بر افراد مبتلا به مسائل سلامت روان یا اختلالات شناختی داشته باشد. بطور خاص محققان آنالیز کردند که گردشگری چگونه می تواند برای افراد مبتلا به زوال عقل مفید باشد.

دکتر ون، محقق این تحقیق گفت: متخصصان پزشکی درمان های زوال عقل مانند موسیقی درمانی، ورزش، تحریک شناختی، خاطره درمانی، تحریک حسی و سازگاری با زمان غذا خوردن و محیط بیمار را توصیه می نمایند که اینها اغلب در گردشگری تعطیلات نیز یافت می گردد.

این تحقیق از اولین تحقیقاتی است که بطور مفهومی به بحث می پردازد که چگونه این تجربیات گردشگری می تواند بطور بالقوه به عنوان مداخلات در زوال عقل عمل کند.

دکتر ون گفت: ماهیت متنوع گردشگری به این معناست که فرصت های زیادی برای ترکیب درمان برای شرایطی مانند زوال عقل وجود دارد. به عنوان مثال تجربیات و محیط های نو باعث تحریک شناختی و حسی می گردد.

دکتر ون اضافه نمود: ورزش با رفاه ذهنی مرتبط است و مسافرت اغلب افزایش فعالیت بدنی مانند پیاده روی را در پی دارد.

غذا خوردن در تعطیلات اغلب متفاوت و افراد معمولا روابط اجتماعی بیشتری با افراد متعدد دارند و معین شده که وعده های غذایی با خانواده تاثیر مثبتی بر رفتار غذایی بیماران زوال عقل دارد.

بعلاوه در گردشگری شاهد موارد اساسی مانند هوای تازه و نور خورشید و افزایش سطح ویتامین دی(D) و سروتونین (موثر در تنظیم خلق و خوی) هستیم. همه مواردی که گرد هم می آیند تا یک تجربه گردشگری جامع را نشان دهند، به راحتی می توانند نشان دهند چگونه بیماران مبتلا به زوال عقل ممکن است از گردشگری به عنوان یک درمان بهره ببرند.

دکتر ون گفت: در سالهای اخیر تاثیر کووید 19 بر سفر سوالاتی را در خصوص ارزش گردشگری فراتر از شیوه زندگی و عوامل مالی ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: گردشگری باعث افزایش رفاه جسمی و روانی می گردد؛ بنابراین پس از کووید زمان خوبی برای شناسایی جایگاه گردشگری در سلامت عمومی است و این موضوع نه فقط برای گردشگران سالم بلکه برای گروه های آسیب پذیر نیز اهمیت دارد.

نتایج این مطالعه در مجله Tourism Management منتشر شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2096

به "گردشگری ابزاری برای بهبود زوال عقل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ابزاری برای بهبود زوال عقل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید