12 نمای ساختمان مدرن

به گزارش کولو، فرقی نمی کند که شما چه نوع خانه ای دارید و در چه مکانی زندگی می کنید، بلکه مهم نماکاری آن است که امری بسیار حیاتی و ضروری محسوب می گردد. مصالحی که شما برای نمای منزل خود استفاده می کنید می تواند تاثیر بسزایی بر زیبایی قسمت بیرونی خانه بگذارد و همچنین امنیت خانه را بالا ببرد. چنانچه خانه شما مدرن است، باید برای محوطه بیرون آن از نمایی هماهنگ بهره ببرید که این بدین معناست که باید خلاق باشید، مصالح ساختمانی مورد نظر را خلاقانه انتخاب کنید و برای استفاده از آنها ایده داشته باشید. سیمان های فیبری به خاطر چند منظوره بودن خود یکی از بهترین مصالح برای نماکاری خانه های امروزی هستند و گزینه های متعددی پیش روی شما قرار می دهند که همگی مدرن، نوین و کاملا مناسب برای خانه می باشند.

12 نمای ساختمان مدرن

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

خطوط ساده یکی از روش های مورد استفاده در بسیاری از طراحی های امروزی و مدرن هستند. در این خانه، پانل های بزرگ تر از حد استاندارد به طراحی مربوطه جذابیت و عمق اضافه کرده اند. در زیر لبه های سقف که از دیوار بیرون زده، چوب استفاده شده که به طراحی، سطحی هموار و پیوسته بخشیده است.

مصالح ترکیب شده یکی دیگر از روش های مورد استفاده در طراحی امروزی هستند. در این خانه، پانل های چوبی با انواع سنگ ترکیب شده و نمایی صنعتی و همزمان ارگانیک بوجود آورده اند. این پانل ها در قسمت بالایی خانه به صورت لایه لایه هستند و از قفل برای اتصال آنها استفاده شده است. آنها به مکان مورد نظر بافت و جلای خاصی اضافه کرده اند. پوشش عمودی و چوبی همان ساختار لایه لایه را دارد و دو قسمت خانه را به هم متصل کرده است.

نمای مدرن نیازمند به پیروی از اجزای سنتی نیست. در این مورد، هم رنگ و هم سایز پانل می تواند گوشه ای از ساختمان را مجزا و منحصر به فرد نشان دهند. لایه های سِت شده از لحاظ رنگی باعث می گردد که خطوط مختلف پانل خود را نشان دهند و این بیان گر این نکته است که پانل ها از لحاظ اندازه با یکدیگر تفاوت دارند و باعث می شوند شکل ساختمان بزرگتر از حد نرمال به نظر آید.

برخی اوقات رنگ بهترین روش برای رسیدن به مقصود و متمایز کردن ظاهر خارجی ساختمان است. پانل های پررنگ قرمز با نوارهای سفید، ظاهری معکب شکل به ساختمان زیر بخشیده اند. این پانل های بزرگتر از حد استاندارد و خطوط ساده ، رنگ عمیق موجود را کاملا به نمایش گذاشته و ظاهر ساختمان را کاملا مدرن و با استایل نشان داده اند.

طراحی مدرن به داشتن خطوط ساده و سطح ناهموار معروف است اما این بدین معنا نیست که نباید عمیق و با طرح های متفاوت باشد. در نمای خارجی این خانه، پانل های متفاوت نمایی متالیک دارند. در داخل محوطه نیز فضایی برای رشد درختان وجود دارد و همین امر عمق و جذابیت بیشتری به طراحی اضافه کرده است. ظاهر چوبی پانل های جلویی بیش از پیش بر شکل ساختمان تاکید می نماید.

نمای مدرن باید پیرو شکل ساختمان باشد. در این حالت، نما شکل و جهت ساختمان کل ساختمان را تغییر میدهد. با حرکت در روی یک زاویه از قسمت بالای خانه به خطوط بلند قسمت پشتی خانه تا اواسط آن، این نمای مدرن کل خانه را به طرز مناسبی پوشش می دهد.

برخی اوقات، طراحی های جدید باید صرفا ظاهری سنتی را نشان دهند تا بتوان به استایل مطلوب دست یافت. در این نوع نما از لایه ها برای تفکیک چوب های رنگ شده از قسمت های تیره تر استفاده می گردد. رنگ چهارچوب پنجره هماهنگ با رنگ نمای تیره تر است که یاری می نماید به نمایی مدرن تر برسیم.

گاهی اوقات، از نما می توان برای جلب توجه بیننده به قسمت های مختلف خانه استفاده کرد. این خانه مدرن از نمای چوبی برای معطوف کردن توجه بیننده به قسمت های پشتی خانه استفاده کرده و همینطور توجه فرد را از لبه های بیرون زده سقف خانه گرفته است. پانل های دیگر در سایر قسمت های خانه یاری می نماید که شکل نهایی خانه معین گردد.اجرای نماهای مدرن همواره به معنی استفاده از استایل های امروزی نیست، گاهی اوقات ترکیب استایل ها بهترین عملکرد را در پی دارد. در این ساختمان، نمای کناری و افقی به وسیله پانل هایی که پنجره را احاطه کرده اند بوجود آمده تا توجه بیننده را به گوشه ساختمان معطوف کند.

علاوه بر اجزای مدرن که در نمای خارجی ساختمان وجود دارند، می توان از نماهای سنتی نیز مانند نمای کناری و افقی استفاده کرد . نمای عمودی و پانل ها در تضاد با نمای سنتی هستند و از طرفی اجزای مدرن موجود بر روی پنجره ها و درب های گاراژ ، نماهای افقی را به پس زمینه ای خالی و صاف برای قسمت های دیگر تبدیل کرده است.

نمای مدرن به این معنا نیست که که خانه یا ساختمان را با نوع مشخصی مصالح یا رنگ بپوشانید. این ساختمان از ترکیبی از مصالح ،خطوط و رنگ های مختلف برای تاکید بر مکان های متفاوت و اشکال متمایز استفاده کرده است. قسمت نارنجی رنگ ساختمان در قسمت روبرو کل ساختمان را متمایز کرده و توجه دیگران را جلب کرده است.

این جزئیات هستند که باعث به چشم آمدن یک طراحی می گردد و آن را جذاب می نماید. این ساختمان مدرن، نمایی ساده و افقی دارد و با پوشش و پانل های عمودی که رنگ های متفاوت دارند ترکیب شده و طراحی هندسی پدید آورده است.

خانه های مدرن خود را تکمیل کنید. مهم نیست چه خانه ای دارید. مهم این است که نمای خارجی را با مصالح مدرن پوشش دهید. سیمان فیبری نما، استایل ها و رنگ های متفاوت بسیاری ارائه میدهد و با استفاده از آن برای پیدا کردن پوشش مناسب برای نمای خانه دردسری نخواهید داشت.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 573

به "12 نمای ساختمان مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نمای ساختمان مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید