20 نکته ای که از انیمیشن های Frozen نمی دانستید

به گزارش کولو، این روزها پرفروش ترین اثر باکس آفیس فیلم یخ زده 2 (Frozen 2) انیمیشنی است که قسمت اول آن هم توانست رکوردهای فروش یک انیمیشن را جا به جا کند. انیمیشن یخ زده 2 شانس زیادی برای حضور در میان نامزدهای اسکار بهترین انیمیشن امسال هم دارد. به همین مناسبت ده نکته از پشت صحنه انیمیشن یخ زده 2 و ده نکته ای را که درباره فیلم یخ زده اول نمی دانستید بخوانید.

20 نکته ای که از انیمیشن های Frozen نمی دانستید

1- ایده ای که باعث شد خالق و تهیه کننده این انیمیشن به فکر ساختن دنباله آن بیفتند این سوال بود که متناوبا از آن ها پرسیده می شد: السا قدرتش را از کجا به دست آورده.

2- جنیفر لی و کریس باک خالقان این انیمیشن متوجه شدند که در خاتمه قسمت ابتدایی تمام شخصیت ها در شروع یک رابطه رها می شوند. کریستوفر و آنا تازه بهم رسیده اند و السا و آنا تازه برای اولین بار ملاقات کرده اند.

3- یخ زده 2 اولین سکوئل برای یک انیمیشن پرنسسی دیزنی است که پیروز شده با اکران در سینماها منتشر شود.

4- جاناتان گروف خواننده قطعه گمشده در جنگل تمام صداهای پس زمینه (صدای گوزن ها) را که حدود 18 ترک متفاوت هستند خودش خوانده است.

5- داستان آنا، اینکه السا و اولاف را از دست می دهد و ادامه آن بر اساس برگرفته از تجربه شخصی کریستن بل (صداپیشه آنا) است.

6- آهنگ کار درست بعدی بر اساس مانترایی که خود کریستن در زندگی روزمره اش می خوانده نوشته شده است.

7- برای قطعه کار درست بعدی جنیفر (کارگردان) و کریستن گفت وگوی پراحساسی را ضبط کردند و برای کریستن اندرسون لوپز و روبرت لوپز (سازندگان قطعه) فرستادند تا آن ها برای ساخت قطعه از آن الهام بگیرند.

8- به گفته جنیفر و کریس (کارگردانان) آنا و السا در یخ زده 2 دو آرکیوتایپ روایی متفاوت را بازنمایی می کنند؛ آنا همان شخصیت کلاسیک قصه های شاه پریانی است اما السا از اسطوره آمده است. در واقع آنا فلسفه ای عشق محور و مثبت اندیشانه دارد ولی السا صاحب قدرت فراطبیعی است و با ایده سرنوشت درگیر است.

9- کارگردانان و تهیه کنندگان این انیمیش برای اینکه الهام بگیرند به سفری تحقیقاتی به نروژ، فنلاند و ایسلند سفر کرده اند.

10- ساخت انیمیشنِ ناک، اسب السا، شش ماه از وقت استودیوی ساخت این فیلم را گرفته است و این در حالی بوده که ده ها انیمیتور تمام وقت روی آن کار می کردند.

حاشیه های قسمت اول فیلم یخ زده (Frozen)

1- برای ساخت انیمیشن یخ زده ششصد نفر برای حدود دو سال و نیم کار کردند.

2- در واقع ساخت این انیمیشن 70 سال به تعویق افتاده است. این انیمیش بر اساس داستانی به نام ملکه یخی نوشته هانس کریستین اندرسون است و والت دیسنی از سال 1937 آرزوی اقتباس این داستان را داشته است.

3- در این انیمیشن جان لستر (نویسنده و خالق انیمیشن های بزرگی مثل آپ و وال ای) به اندازه یک فریاد نقش داشته است. در واقع او مدلِ صورت اولاف، جایی که می گوید اون دیوونه ست بوده.

4- در نسخه اولیه فیلم یخ زده، آنا و السا خواهر نبوده اند. در واقع آنا یک دختر روستایی بوده که به سرزمین ملکه یخی سفر می کند تا از او بخواهد قلبش را یخی کند.

5- شخصیت السا در نسخه اولیه ملکه شروری با صورت آبی و موهای سیخ بوده و کتی از راسوهای زنده هم بر تن داشته.

6- در واقع وقتی رابرت لوپز و کریستن اندرسون لوپز (آهنگسازان موسیقی متن فیلم) قطعه بگذار برود را نوشتند تصمیم بر این شد که السا شخصیت شروری نباشد. این قطعه باعث شد فیلم نامه بازنویسی شود و جهت داستان کلا تغییر کند. در نسخه نهایی السا دیگر دشمن نبود بلکه دختر جوانی بود که چالش های درونی داشت.

7- قطعه بگذار برود به بیش از 41 زبان زنده دنیا خوانده و ضبط شده است.

8- کریستن بل درباره در مصاحبه ای گفته است شخصیت اولاف آدم برفی بارها از فیلم نامه درآورده شد و به آن اضافه شد و فقط در لحظه های نهایی بود که تصمیم گرفته شد در قصه حضور داشته باشد.

9- برای این که حس قرار دریافت در برف برای صداپیشگان این انیمیشن به صورت طبیعی تری ایجاد شود آن ها همگی به جکسون هول در ایالت وایومینگ سفر کردند و برای مدت 2 روز در برف بازی کردند. همچنین بخش طراحی لباس مجبور شد لباس هایی با دامن های بسیار بلند تهیه و آن ها را بر تن بازیگران کند تا آن ها بدانند وقتی در برف سنگین راه می فرایند چه احساسی دارند.

10- یکی از قطعات فیلم ادای احترامی به دانی اسموند است که عموی هایورم اسموندِ انیمیتور است.

منبع: buzzfeed

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 587

به "20 نکته ای که از انیمیشن های Frozen نمی دانستید" امتیاز دهید

31 کاربر به "20 نکته ای که از انیمیشن های Frozen نمی دانستید" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 نکته ای که از انیمیشن های Frozen نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید