آخرین تصویر تلسکوپ هابل از یک سحابی

به گزارش کولو، تهران (پانا) - ناسا اخیرا در حساب کاربری تلسکوپ فضایی هابل در اینستاگرام تصویری زیبا از یک سحابی منتشر کرد.

آخرین تصویر تلسکوپ هابل از یک سحابی

به گزارش ایسنا، ناسا با انتشار این تصویر نوشت: این هفته در بخش استوری اینستاگرام صفحه هابل از شما خواسته بودیم به تصویر مورد علاقه شما از هابل که در سال 2021 منتشر شده است، رای دهید. حال باید بگوییم برنده این رقابت تصویر ارتقای یافته ای از سحابی پرده است.

تلسکوپ فضایی هابل با یاری دوربین میدان باز 3 (Wide Field Camera 3) خود پیروز به ثبت تصویر بی نظیری از این سحابی شده است. تلسکوپ فضایی هابل با استفاده از دوربین میدان باز 3 خود تصویری شگفت انگیز از سحابی پرده(Veil Nebula) که در فاصله حدود 2100 سال نوری از زمین و در صورت فلکی ماکیان واقع شده است، ثبت نموده است. تنها بخش کوچکی از این سحابی باشکوه در این تصویر ثبت شده است.

اگرچه لازم به ذکر است در بعضی موارد این سحابی، حلقه ماکیان نیز نامیده می گردد. سحابی پرده یک بازمانده ابرنواختر است که بقایای در حال توسعه آن در اثر انفجار ستاره ای ایجاد شده و نور آنها نیز پنج هزار تا 10 هزار سال پیش به سیاره زمین رسیده اند. حلقه ماکیان(Cygnus Loop ) یک بازمانده ابرنواختر بزرگ در صورت فلکی ماکیان است. بعضی از قوس های این حلقه با نام سحابی پرده شناخته می شوند. در این تصویر از تکنیک های پردازشی نو استفاده شده است و با این کار جزئیات رشته های ظریف و گاز یونیده سحابی به زیبایی قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1974

به "آخرین تصویر تلسکوپ هابل از یک سحابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تصویر تلسکوپ هابل از یک سحابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید