آخرین شرایط افرادی که واکسن کرونای ایرانی دریافت نموده اند

به گزارش کولو، عضو کمیته تحقیقات واکسن کوو ایران برکت درباره آخرین شرایط افرادی که واکسن کرونای ایرانی دریافت نموده اند، توضیحاتی داد.

آخرین شرایط افرادی که واکسن کرونای ایرانی دریافت نموده اند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیغام طبرسی عضو کمیته تحقیقات واکسن کوو ایران برکت گفت: دریافت مجوز برای واکسن های مختلف پیش از ورود کرونا بین 6 تا 10 سال زمان می برد؛ اما برای ورود واکسن کرونا مجوز اضطراری صادر شده است.

او با بیان اینکه معین نیست واکسن فایزر در دو یا سه سال آینده چه عوارضی داشته باشد، گفت: به افرادی که تا به امروز واکسن ایرانی تزریق شده تا به امروز هیچ عارضه ای مشاهده نشده است و در مرحله اول امروز آزمایشات لازم از آن ها گرفته شد و به منزل رفتند تا هفته آینده برای تزریق دوم آماده شوند.

طبرسی ادامه داد: یک تیم پزشکی به صورت 24 ساعته تمامی علائم افراد دریافت نماینده واکسن ایرانی کرونا را کنترل می نمایند.

عضو کمیته تحقیقات واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه اگر واکسن کرونای فراوری ایران، تمام مجوز ها را کسب کند تا خاتمه اردیبهشت ماه 1400 به فراوری انبوه می رسد چرا که ستاد اجرایی فرمان امام در گروه دارویی برکت امکان فراوری انبوه آن را فراهم نموده است، ادامه داد: این نهاد آمادگی فراوری 12.5 میلیون دوز واکسن را در ماه دارد.

طبرسی اضافه نمود: معمولا واکسن های که قبل بیماری کرونا در دنیا ساخته می شد 6 الی 10 سال طول می کشید، اما در خصوص واکسن کرونا به علت بُعد دنیای سریعتر عمل شد.

او با بیان اینکه در مرحله اول بر روی 56 نفر تست می گردد تا معین گردد این واکسن دارای عارضه است یا خیر، گفت: در فاز دوم بر روی 500 تا 600 نفر تست می گردد در فاز سوم بر روی جمعیت بیشتری این واکسن تست می گردد.

عضو کمیته تحقیقات واکسن کوو ایران برکت ادامه داد: واکسن فایزر 90 درصد، واکسن مدرنا 90 تا 95 درصد و واکسن کشور انگلیس تا به امروز 90 درصد دارای موفقیت بوده است و کشور هایی همچون روسیه، چین و... نیز واکسن های مختص به خود را دارند که آن ها هم 80 تا 90 درصد موفقیت آمیز بوده اند.

طبرسی ادامه داد: آن چیزی که مهم است این است که باید ببینیم درصد موفقیت واکسن ها در واکسیناسیون عمومی چگونه است البته زمانی که موفقیت در مطالعات بالای 90 درصد بوده است در زمان تزریق عمومی هم این موفقیت زیر 70 درصد نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1429

به "آخرین شرایط افرادی که واکسن کرونای ایرانی دریافت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط افرادی که واکسن کرونای ایرانی دریافت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید