اولین مورد ابتلا به کرونا هفته ها زودتر از موارد گزارش شده اتفاق افتاده است

به گزارش کولو، نتایج یک تجزیه و تحلیل تازه نشان می دهد، اولین مورد ابتلا به کووید-19 در چین احتمالا در فاصله زمانی میان اوایل اکتبر و اواسط نوامبر سال 2019 اتفاق افتاده است.

اولین مورد ابتلا به کرونا هفته ها زودتر از موارد گزارش شده اتفاق افتاده است

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محققان اظهار داشتند: محتمل ترین تاریخ منشاء اولیه ویروس کووید-19 در چین روز 17 نوامبر 2019 بوده که بیش از یک ماه زودتر از زمانی است که اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا به طور رسمی در این کشور گزارش شد.

آن ها اضافه کردند که این تاریخ منشاء اولیه ویروس کرونا ممکن است بر زمان آغاز توسعه این ویروس در سطح دنیا هم تاثیر گذارد به طوری که اولین مورد آلودگی به کووید-19 در آمریکا از اواسط ژانویه سال 2020 رخ داد.

دیوید ال. روبرترز که در انجام این مطالعه همکاری داشت در یک نامه الکترونیکی به خبرگزاری یونایتدپرس گفت: یافته های ما تاکید بیشتری بر این موضوع دارد که ویروس کرونا در پاییز ظاهر شد و تا اواسط ژانویه، در جنوب شرقی آسیا توسعه یافت و به اروپا و آمریکای شمالی رسید.

رابرتز که رئیس بخش زیست شناسی بقا در دانشگاه کنت در انگلیس گفت: با این حال سوالات زیادی در خصوص منشا اولیه ویروس کرونا به جای مانده است.

اگرچه مقامات چینی گفته اند که اولین موارد آلودگی به کرونا در دسامبر 2019 در میان خریداران و فروشندگان در یک بازار در ووهان شناسایی شده، اما گزارش ها حاکی از آن است که پرسنل یک آزمایشگاه تحقیقاتی در این شهر شاید هفته ها قبل به این ویروس آلوده بوده اند.

برای یاری به روشن شدن زمان آغاز این همه گیری، رابرتز و همکارانش از یک مدل ریاضی استفاده کردند که در ابتدا به وسیله متخصصان حفاظت از طبیعت برای شناسایی تاریخ انقراض یک گونه تهیه شده بود.

محققان در این تجزیه و تحلیل، روشی را محتمل ترین تاریخ بروز کووید-19 را بر اساس گزارش های منتشر شده در خصوص زمان کشف اولین موارد آلودگی به این ویروس در 203 کشور معین می نماید، معکوس کردند.

آن ها خاطر نشان کردند که بر اساس مدل آنها، اولین مورد آلودگی به کووید-19 در چین در فاصله زمانی میان اوایل اکتبر و اواسط نوامبر سال 2019 اتفاق افتاده است و در ژانویه 2020 در سطح دنیای توسعه یافت.

محققان به علاوه ادامه دادند که یافته های این مطالعه به شواهد در حال افزایشی می افزاید مبنی بر اینکه همه گیری زودتر از تاریخ گزارش شده ظاهر شد و با سرعت بیشتری از سرعتی که بطور رسمی و در ابتدا پذیرفته شده بود، توسعه یافت.

داده های این مطالعه نشان داد که اولین مورد آلودگی به کووید-19 در خارج از کشور چین در روز سوم ژانویه 2020 رخ داد، این در حالی است که 9 روز بعد اولین مورد ابتلا به کرونا در اروپا در کشور اسپانیا رخ داد.

در همین حال، محققان اضافه کردند که اولین مورد ابتلا به کرونا در آمریکای شمالی در روز 16 ژانویه سال گذشته میلادی اتفاق افتاده است که این تاریخ حدود پنج روز قبل از تاریخی است که اولین عفونت بطور رسمی در این کشور گزارش شد.

رابرتز گفت، دانستن زمان دقیق بروز اولین ویروس کرونا در انسان به ما اجازه می دهد تا دریابیم که این ویروس احتمالا چه مدتی بدون شناسایی در گردش بوده است و بنابراین توانایی های ما را برای تشخیص چنین شیوع هایی زیر سوال می برد.

وی اضافه کرد: این موضوع بعلاوه به ما اجازه می دهد تا فرضیه های مربوط به منشاء این ویروس را مورد ارزیابی دقیق قرار دهیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1752

به "اولین مورد ابتلا به کرونا هفته ها زودتر از موارد گزارش شده اتفاق افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مورد ابتلا به کرونا هفته ها زودتر از موارد گزارش شده اتفاق افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید