آماده سازی سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در دستور کار خانه کتاب

به گزارش کولو، خبرگزاری خبرنگاران- نمایشگاه مجازی کتاب در حالی به روز های برگزاری خود نزدیک می گردد که آماده سازی سامانه این نمایشگاه در دستور کار خانه کتاب و ادبیات ایران قرار گرفته است.

آماده سازی سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در دستور کار خانه کتاب

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حسین صفری اضافه نمود: بحث برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران مدتی است که به عنوان یکی از طرح های حمایتی صنعت نشر در دستور کار قرار گرفته است، اما این نمایشگاه به تنهایی نمی تواند جایگزین نمایشگاه کتاب تهران باشد.

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: این طرح حمایتی اولین بار برگزار می گردد و خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری این طرح، مطالعات زیادی انجام داده است تا بتواند این نمایشگاه را به بهترین شکل برگزار کند.

وی اضافه نمود: ما در تمام نمایشگاه های مجازی کتاب دنیا که تا کنون برگزار شده است شرکت نموده ا یم تا با استفاده از تجربه دیگر کشورها، بتوانیم به الگویی مناسب برسیم.

صفری گفت:البته بین نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه های دیگر کشور ها (که بیشتر جنبه خرید و فروش حق مولف در آن مطرح است و کمتر کتاب به صورت فیزیکی جابجا می گردد) تفاوت های زیادی هست. به همین دلیل ما کوشش کردیم با همکاری بعضی سازمان ها شرایطی فراهم کنیم که تعریف بهتری از سامانه خرید و فروش کتاب ارائه کنیم.

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: ما سعی کردیم برنامه ها را طوری طراحی کنیم که کتاب به راحتی به دست مردم برسد و با مجموعه پست هماهنگی لازم را انجام دادیم تا مردم کمتر هزینه نمایند.

وی اضافه نمود: بحث دیگر، موضوع یارانه هایی بود که برای خرید کتاب به اهل قلم، طلاب و دانشجویان پرداخت می گردد. بر این اساس لازم بود تا در سامانه شرایطی ایجاد گردد که صحت سنجی لازم صورت بگیرد. به همین منظور سامانه نمایشگاه کتاب را به سامانه های احراز هویت و ثبت احوال و اداره پست مرتبط کردیم.

صفری گفت: نکته دیگری که در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در دستور کار قرار دادیم، تغییر آیین نامه های نمایشگاه بود که با توجه به شرایط به وجود آمده از شیوه های دیگری در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده کنیم. این آیین نامه با همکاری اصناف نشر تغییر می نماید و به زودی اطلاع رسانی می گردد.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران بنا بر اعلام مسئولان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار است اواخر آذرماه برگزار گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، هفته گذشته خانه کتاب و ادبیات ایران در اطلاعیه ای از ناشران خواست تا مشخصات خود را در سامانه نمایشگاه به روز رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1343

به "آماده سازی سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در دستور کار خانه کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در دستور کار خانه کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید