ادعای تازه روسیه درباره دوپینگ سازمان یافته: همه چیز زیر سر مدیر سابق لابراتوار مسکو است

به گزارش کولو، یکی از مقامات ورزش روسیه ادعا کرد مدیر پیشین لابراتوار محل نگهداری نمونه های تست دوپینگ ورزشکاران این کشور، باعث متهم شدن آنها به شرکت در یک فساد سازمان یافته بوده است.

ادعای تازه روسیه درباره دوپینگ سازمان یافته: همه چیز زیر سر مدیر سابق لابراتوار مسکو است

به گزارش خبرنگاران، کمیته تحقیقات ورزش روسیه مدعی شده که مدیر پیشین لابراتوار مسکو، شخصی به نام گریگوری رودچنکو که از روسیه تبعید شده و در آمریکا بسر می برد، با دستکاری در اطلاعات مربوط به نتایج تست دوپینگ ورزشکاران روس که به آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ (WADA) تحویل داده شد، مسبب متهم شدن روسیه به فساد دوپینگ سازمان یافته شده است.

اسوِتلانا پترنکو، سخنگوی این کمیته در این باره به پایگاه خبری اینترفکس روسیه گفت: تمام مدارک به دست آمده از تحقیقات نشان می دهد که رودچنکو به همراه چند عامل ناشناس دیگر، به صورت عامدانه در پایگاه داده های الکترونیکی مربوط به تست های دوپینگ ورزشکاران روسیه دست برده اند تا همه چیز را به ضرر آنها جلوه دهند.

طبق ادعای مسئولان کمیته تحقیقات ورزش روسیه، این کمیته به اطلاعاتی دست پیدا نموده که نشان می دهد رودچنکو با تغییر اطلاعاتی که از لابراتوار مسکو به WADA ارائه شده، سبب شده که نتایج به دست آمده از آنالیز نمونه ها غیرواقعی باشد.

در همین حال پترنکو خاطرنشان کرد که مسئولان کمیته تحقیقات ورزش روسیه مایل هستند با همتایان خارجی خود همکاری نمایند، هر چند اینکه این کمیته نتوانسته از رودچنکو بازپرسی به عمل آورد و گزارشی کارشناسی درباره پایگاه اطلاعات ارائه شده به WADA تهیه کند چون به این کمیته اجازه انجام چنین کاری داده نشده است.

وی اضافه نمود: همتایان خارجی ما که ادعا می نمایند آماده همکاری با ما هستند به بازرسان روسی اجازه نمی دهند که یک آنالیز کارشناسانه از پایگاه اطلاعات الکترونیکی که رودچنکو به آنها ارائه نموده، انجام دهند و اجازه بازپرسی از او را هم به ما نمی دهند.

آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ اخیراً ورزش روسیه را برای 4 سال از شرکت در تمام رویدادهای مهم ورزش دنیا از جمله المپیک 2020 توکیو و جام دنیای 2022 فوتبال محروم نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 647

به "ادعای تازه روسیه درباره دوپینگ سازمان یافته: همه چیز زیر سر مدیر سابق لابراتوار مسکو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه روسیه درباره دوپینگ سازمان یافته: همه چیز زیر سر مدیر سابق لابراتوار مسکو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید