استفاده از ظرفیت انجمن های علمی علوم پزشکی برای توسعه زیرساخت های غیردولتی

به گزارش کولو، معاون آموزشی وزیر بهداشت تاکید نمود: استفاده از ظرفیت های انجمن های علمی گروه پزشکی کشور، نقطه عطفی در توسعه زیرساخت های غیردولتی در حوزه علوم پزشکی است.

استفاده از ظرفیت انجمن های علمی علوم پزشکی برای توسعه زیرساخت های غیردولتی

به گزارش خبرنگاران، دکتر حق دوست در جلسه انعقاد تفاهم نامه بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) و مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی کشور با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه، اظهار کرد: انعقاد این تفاهم نامه و فعالیت در حوزه های مشابه این تفاهم نامه، نقطه عطفی در توسعه زیرساخت های غیردولتی در حوزه علوم پزشکی است که ضمن تقویت انجمن های مختلف، دستاوردهای آن در سال های بعد متبلور خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: انجمن ها طبق فرمول مشخص شده و با حمایت و مدیریت و راهبری و پشتیبانی سازمان نظام پزشکی از بودجه اختصاص یافته به این تفاهم نامه، بهترین بهره وری را داشته باشند و گزارش سیاستی جامع و کاملی ارائه دهند.

دکتر جان بابایی، معاونت درمان وزارت بهداشت نیز ضمن تقدیر از انجمن های علمی گروه پزشکی ایران در راستای تدوین استانداردهای خدمت و تالیف راهنمای بالینی و گایدلاین ها اظهار کرد: ضروری است در وزارت بهداشت فضایی برای اعضای انجمن های رشته های مادر در نظر گرفته گردد و از انجمن ها به عنوان ناظر استفاده گردد.

وی با بیان این که قانونی شدن فعالیت های مشترک بین انجمن ها و معاونت درمان باعث خرسندی است، ابراز امیدواری کرد معاونت درمان در این تفاهم نامه نقش موثری ایفا نماید.

دکتر فاضل، رئیس مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران نیز با بیان این که انجمن ها حلقه رابط بین افکار عمومی جامعه پزشکی با مدیران بالادستی هستند، تاکید نمود: اقدامات و تفاهم نامه های مشابه می تواند زمینه ساز همکاری خوبی بین قانون گذاران و دریافت کنندگان خدمات باشد.

دکتر شهرام یزدانی، معاون پژوهشی مرکز نصر نیز ضمن برشمردن اهمیت نقش انجمن ها در این تفاهم نامه، اعلام کرد: با انعقاد این تفاهم نامه تنها بخش کوچکی از نیروی بالقوه انجمن ها شکوفا می گردد، فلذا پتانسیل های زیادی باقی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر سلیمی، معاون آموزشی - پژوهشی سازمان نظام پزشکی نیز تفاهم نامه مذکور را یک دستاورد بزرگ برای انجمن ها نامید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 778

به "استفاده از ظرفیت انجمن های علمی علوم پزشکی برای توسعه زیرساخت های غیردولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت انجمن های علمی علوم پزشکی برای توسعه زیرساخت های غیردولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید