استقبال چین از تأکید بایدن و پوتین بر اجتناب از جنگ هسته ای

به گزارش کولو، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن استقبال از تأکید رهبران روسیه و آمریکا بر ثبات راهبردی و اجتناب از جنگ اتمی گفت، پکن نیز برای تبادل نظر های دوجانبه در این زمینه آمادگی دارد.

استقبال چین از تأکید بایدن و پوتین بر اجتناب از جنگ هسته ای

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزارت امور خارجه چین از تأکید روسای جمهور روسیه و آمریکا بر لزوم اجتناب از وقوع جنگ هسته ای، استقبال کرد.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در نشست خبری روزانه گفت: چین از توافق حاصل شده بین روسیه و ایالات متحده درخصوص مصاحبه های دوجانبه بر سر ثبات راهبردی استقبال می نماید.

لیجیان اضافه کرد: روسیه و ایالات متحده به عنوان کشور های دارای عظیم ترین زرادخانه های اتمی باید از دستورالعمل های سازمان ملل و توافقات بین المللی تبعیت نمایند و به مسئولیت های ویژه و اساسی خود درخصوص خلع سلاح اتمی پایبند بوده و ذخایر اتمی خود را به شکل قابل تأییدی کاهش دهند.

این دیپلمات چینی گفت: همچنین دریافتیم که سران دو کشور بر این اصل تأکید کردند که جنگ اتمی برنده ای ندارد و هرگز نباید رخ دهد. چین نیز تأکید بر این اصل را میان پنج کشور دارای بیشترین سلاح اتمی ترویج می نماید تا خطر وقوع جنگ اتمی را کاهش داده و از ثبات راهبردی دنیای محافظت نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه کرد: چین همیشه از کوشش های بین المللی در راستای کنترل تسلیحات اتمی حمایت نموده و به مصاحبه با دیگر کشور ها درباره طیف گسترده ای از مسائل مربوط به ثبات راهبردی در چارچوب مکانیسم های همکاری پنچ قدرت اتمی دنیا، کنفرانس خلع سلاح اتمی و کمیته نخست مجمع عمومی سازمان ملل ادامه می دهیم. ما همچنین آمادگی داریم بر اساس احترام متقابل و بر پایه برابری، با طرف های مربوطه گفت گو هایی دوجانبه داشته باشیم.

رهبران روسیه و آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) پس از دیداری طولانی در بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما جوزف آر. بایدن، رئیس جمهورآمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطر نشان می کنیم که ایالات متحده و روسیه نشان داده اند که حتی در دوره های پرتنش می توانند در اهداف مشترک قابل پیش بینی در حوزه راهبردی، کاهش خطر درگیری های نظامی و تهدید جنگ اتمی پیشرفت نمایند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: تمدید اخیر پیمان نیو استارت نمونه ای از تعهد ما در زمینه کنترل تسلیحات اتمی است. امروز، ما این اصل را دوباره تایید می کنیم که جنگ هسته ای فاتح ندارد و هرگز نباید وارد چنین جنگی شد.

در انتها این بیانیه آمده است: مطابق با این اهداف، ایالات متحده و روسیه در آینده نزدیک یک گفت وگوی دوجانبه با ثبات و راهبردی را شروع خواهند کرد. به وسیله این مصاحبه ما در کوششیم تا زمینه اقدامات جهت کنترل تسلیحات و کاهش خطر های آینده را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1688

به "استقبال چین از تأکید بایدن و پوتین بر اجتناب از جنگ هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال چین از تأکید بایدن و پوتین بر اجتناب از جنگ هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید