افزایش درگیری ها در شهرستان های ولایت هرات در غرب افغانستان

به گزارش کولو، درگیری های طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت هرات فرایند افزایشی دارد و در تازه ترین مورد نیز انفجار خودروی بمب گذاری شده در این ولایت بیش از 18 کشته و زخمی به جا گذاشته است.

افزایش درگیری ها در شهرستان های ولایت هرات در غرب افغانستان

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابعی به رسانه های افغانستان گفته اند بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده و درگیری طالبان با نیروهای امنیتی در شهرستان غوریان این ولایت، دست کم 3 نفر کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

دفتر والی هرات نیز در بیانیه ای اظهار داشت که طالبان با خودروی بمب گذاری شده به یک پاسگاه پلیس در شهرستان غوریان حمله کردند.

بر اساس بعضی آمارها، طی یک ماه جاری حدود 40 حمله طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغان در ولایت هرات انجام گرفته که چهار حمله آن با خودروی بمب گذاری شده بوده است.

گفته می گردد که درگیری های دولت و طالبان در حدود هفت شهرستان از ولایت هرات شبانه جریان دارد و مردم از افزایش ناامنی ها نگران هستند.

به گزارش جمهور، اسماعیل خان والی سابق هرات و از فرماندهان جهادی دو روز قبل در نشستی از عملکرد دولت در تأمین امنیت هرات انتقاد کرد و گفت: جنگ به دروازه های شهر رسیده است و اگر این فرایند ادامه یابد، مجاهدین آرام نخواهند نشست.

حملات طالبان در حالی تشدید شده است که فرایند صلح دوحه در بن بست واقع شده است، نیروهای خارجی طی 5 ماه آینده خارج می شوند و از سرنوشت نشست استانبول نیز خبری نیست.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1610

به "افزایش درگیری ها در شهرستان های ولایت هرات در غرب افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش درگیری ها در شهرستان های ولایت هرات در غرب افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید