تور ارزان قطر: ترکیه سومین کشتی جنگی ساخت خود را تحویل قطر داد

به گزارش کولو، خبرگزاری خبرنگاران-ترکیه سومین کشتی آموزشی-نظامی خود را در مراسمی با حضور وزیر دفاع قطر، تحویل این کشور داد.

تور ارزان قطر: ترکیه سومین کشتی جنگی ساخت خود را تحویل قطر داد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،ترکیه روز گذشته کشتی جنگی ساخت خود را تحویل قطر داد و وزرای دفاع دو کشور در مراسمی از آن رونمایی کردند.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و خالد بن محمد العطیه همتای قطری وی در لنگرگاه ساخت کشتی آناتولی در استانبول در مراسم به آب اندازی این کشتی آموزشی-نظامی به نام QTS-92 شمال حضور یافتند.

دریابان خالد ناصر الهاجری فرمانده دانشکده نیروی دریایی قطر در این مراسم با تقدیر از ترکیه برای ساخت این کشتی، گفت که دو کشور تحت رهبری اردوغان و تمیم بن حمد توانسته اند طرح های مختلفی را انجام دهند. او این کشتی ترکیه را دارای بالاترین فناوری دانست.

ترکیه و قطر تا به امروز قراردادهای نظامی متعددی در زمینه کشتی سازی امضاء نموده و به سرانجام رسانده اند. دوحه اولین بار در سپتامبر 2020 کشتی جنگی الابرار فویرط را از ترکیه دریافت کرد. کشتی جنگی الدوحه نیز در اکتبر 2021 تحویل قطری ها شد.

کشتی جنگی دوحه

نیروی دریایی قطر در مارس 2018 سه قرارداد ساخت کشتی با شرکت آناتولی برای ساخت چهار کشتی آموزشی-نظامی برای دانشکده نیروی دریایی و آموزش افسران خود، امضاء کرد.

شراکت میان ترکیه و قطر از سال 2014 جهش قابل توجهی یافت و ابعاد سیاسی، مالی، امنیت و نظامی را در بر گرفت و دو کشور توافقنامه همکاری ها در بخش آموزش های نظامی و صنایع دفاعی را امضاء کردند و نیروهای ترکیه ای در خاک قطر مستقر شدند.

در بحران محاصره قطر در ژوئن 2017 نیز ترکیه تمام قد در کنار قطر ایستاد و دو کشور در راستای توافق سال 2014، توافق دیگری امضاء کردند که طبق آن تجهیزات نظامی بیشتری به قطر ارسال شد.

سرانجام دادن به حضور نظامی ترکیه در قطر یکی از خواسته های اصلی کشورهای محاصره کننده دوحه بود که البته نه تنها این خواسته بلکه هیچ کدام از خواسته سعودی ها و اماراتی ها در نهایت عملی نشد.

فارس

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1992

به "تور ارزان قطر: ترکیه سومین کشتی جنگی ساخت خود را تحویل قطر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: ترکیه سومین کشتی جنگی ساخت خود را تحویل قطر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید