اقامتگاه های بوم گردی همدان، تجربه ای از یک اقامت متفاوت!

به گزارش کولو، جای جای سرزمین ما یعنی ایران، پر است از زیبایی های خارق العاده و این حرفی نیست که تنها ورد زبان ما ایرانی ها باشد. گردشگرانی که از کشورهای دیگر به کشورمان سفر می کنند، در این مورد کاملا اتفاق نظر دارند. پس چرا ما از این جاذبه ها و دیدنی ها بی نصیب باقی بمانیم؟ استان همدان یکی از استان های غربی ایران به حساب می آید که از یک سو به استان مرکزی و از سوی دیگر به کرمانشاه محدود شده است. در شمال و جنوب آن نیز به ترتیب استان های زنجان و لرستان واقع شده اند. اما بدون شک یکی از جاذبه های مورد توجه گردشگران در این منطقه، اقامتگاه های بوم گردی همدان است که مجله خبرنگاران در ادامه این مطلب به آن ها خواهد پرداخت. در ادامه این مطلب، با ما همراه باشید.

اقامتگاه های بوم گردی همدان، تجربه ای از یک اقامت متفاوت!

اقامتگاه بوم گردی مزداگرد با معماری سنتی و زیبا

یکی از اقامتگاه های بوم گردی همدان، اقامتگاه بوم گردی مزداگرد است که نام آن از ترکیب مزدا که خلاصه نام اهورا مزدا بود و گرد به معنای محل دور هم جمع شدن ساخته شده است. نکته جالب درمورد بنای این اقامتگاه زیبا این است که در ساخت آن از بناهای قدیمی الهام گرفته شده و در ساخت آن کاه گل به کار رفته است. علاوه بر این، تمامی وسایل و نحوه قرارگیری آن ها یک زندگی سنتی را به یاد شما می آورد تا تعطیلات خود را در این منطقه در نهایت آرامش بگذرانید و از شلوغی و سر و صدای شهرهای امروزی کمی فاصله بگیرید.

همچنین در این اقامتگاه می توانید به کارهای مختلف از جمله دریافت عرقیات گیاهی بپردازید یا به چیدن گیاهان دارویی مشغول شوید. اگر هم حوصله کار کردن را ندارید، یک کنسرت زنده از موسیقی سنتی این منطقه می تواند شما را کاملا سر حال بیاورد! ضمن اینکه شب نشینی ها و نقل داستان هایی مانند شاهنامه فردوسی روح هر گردشگری را تازه می کند. ضمن این که اقامتگاه مزداگرد با ظرفیت پذیرش 90 نفری خود، یکی از بزرگترین اقامتگاه های بوم گردی همدان به حساب می آید.

آدرس: استان همدان، شهر همدان، روستای امزاجرد اسماعیل زاده

در ضمنً، برای رزرو تور همواره می توانید به وب سایت خبرنگاران مراجعه نمایید.

لالجین، میزبان اقامتگاه بوم گردی دهکده آقبلاغ

آقبلاغ یکی از روستاهای اطراف همدان به شمار می رود و برطبق آثار موجود در این روستا که شامل بناهای تاریخی و اشیای قدیمی به دست آمده می شود، قدمت آن را 700 سال می دانند. علت نامگذاری این روستا نیز چشمه ای جوشان است و به همین دلیل به این روستا هم آقبلاغ می گویند. کافی است تصمیم بگیرید تا به این روستا سر بزنید! می توانید از نزدیک شاهد سفالگری استادان این هنر باشید یا به تماشای تهیه محصولات سنتی مانند ماست و پنیر بنشینید یا از نان تازه محلی بچشید. خلاصه این که کارهای زیادی در این روستا برای انجام دادن وجود دارد!

گفتنی است که این محل به عنوان یکی اقامتگاه های بوم گردی همدان، ظرفیت پذیرش 40 گردشگر را در 6 اتاق مستقل خود دارد.

آدرس: شهر همدان، شهر بهار در بخش ورودی روستای آقبلاغ در پنج کیلومتری لالجین

اقامتگاه بوم گردی آمادای، زیبا و دلنشین

اگر به دنبال یکی از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی همدان برای اقامت هستید، بی تردید آمادای همدان همان جایی است که دوست دارید ببینید. این اقامتگاه زیبا با طراحی سنتی و حوزه فیروزه ای به شما خوشامد می گوید تا به شما وعده یک تعطیلات آرامشبخش و ایده آل بدهند. این اقامتگاه با هشت اتاق مجزا امکان پذیرایی از 40 گردشگر را فراهم کرده است. همچنین یکی از نکات مثبت دیگر این اقامتگاه این است که کارکنان می توانند به زبان انگلیسی هم صحبت کنند که در موارد زیادی بسیار کاربردی است. علاوه بر این، نزدیکی این اقامتگاه بوم گردی به جاذبه های دیدنی همدان یکی از دلایل استقبال گردشگران از آن به شمار می آید.

آدرس: شهر همدان، خیابان شهدا، محله جولان

آرتینا در اسدآباد، از اقامتگاه های بوم گردی همدان

این اقامتگاه زیبا در یکی از روستاهای شهر اسدآباد استان همدان واقع شده و در 4 اتاق خود ظرفیت پذیرش 20 میهمان را دارا است. جالب این که برخی از اتاق ها در این اقامتگاه بوم گردی و سنتی، قدمتی نزدیک به یک قرن دارند! اگر بخواهید دوری در اطراف بزنید، این اقامتگاه راهنماهای خود را در اختیار شما می گذارد و به این طریق چیزی از دید شما پنهان نمی ماند. نکته دیگر این که چون شهر اسدآباد قدمت زیادی دارد و بسیاری از بناها و آثار فرهنگی در آن به ثبت ملی رسیده است، گردش در آن می تواند از جذابیت های زیادی برخوردار باشد. همچنین، بازدید از آب انبار شاه عباس، حمام گلستان و موزه مردم شناسی این شهر در کنار جاذبه های طبیعی آن مانند تالاب پیرسلیمان و پارک جنگلی این منطقه می تواند خاطرات فوق العاده ای را برای شما رقم بزند.

آدرس: استان همدان، شهر اسدآباد، روستای ملحمدره

اقامتگاه ورکانه در استان همدان

این اقامتگاه به عنوان یکی از اقامتگاه های بوم گردی همدان در روستایی به همین نام واقع شده که بیش از 400 سال قدمت دارد. آب و این منطقه مطبوع و معتدل است و کافی است از شهر همدان 23 کیلومتر را طی کنید تا به این اقامتگاه برسید. نکته جالب درمورد این محل سنتی این است که در آن وسایل مرتبط با تکنولوژی مانند یخچال یا تلویزیون را مشاهده نمی کنید و این موضوع بر حس قدم گذاشتن در جهان سنتی می افزاید. علاوه بر این، یک سوییت خانوادگی نیز در این اقامتگاه وجود دارد که می توان از آن نیز استفاده کرد. اقامتگاه ورکانه در دو طبقه ساخته شده و چهار اتاق دارد تا 20 نفر گردشگر را در خود جای بدهد.

آدرس: شهر همدان، نزدیک ورودی روستای ورکانه

شبستان، از اقامتگاه های بوم گردی همدان

این مجموعه اقامتی سرشار از زیبایی و رنگ است تا شما را محو زیبایی ها و سادگی خود کند. به بیان بهتر، اگر اهل بوم گردی هستید، گذراندن چند شب در این اقامتگاه می تواند یک تجربه فوق العاده باشد. ضمن این که در محوطه اقامتگاه شبستان، معمولا موسیقی سنتی پخش می شود که بر تاثیرگذاری فضا اضافه می کند. گدان هایی که دور تا دور حوض فیروزه ای چیده شده اند، احساس ارتباط با تاریخ را در شما بر می انگیزند و رنگ های گرم آجری و خشتی ساختمان نشاط را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین این اقامتگاه زیبا، ظرفیت پذیرش 40 گردشگر را دارا است.

آدرس: شهر همدان، ابتدای جاده کرمانشاه، روستای یکن آباد

فرازی کوتاه از همدان و زیبایی های بی شمارش!

استان همدان به آب و هوای معتدل در تابستان و زمستان های سردش معروف است. این استان غربی ایران از نعمت رودخانه های بسیاری برخوردار است که در سرتاسر آن جریان دارند و به مردم شهر یادآوری می کنند که باید سفر کرد و گذشت و آموخت. گذشته از اقامتگاه های بوم گردی همدان، این شهر جاذبه های بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به بناها و آثار تاریخی اشاره کرد که از چنان قدمت تاریخی برخوردار است که در نوشته های هرودت، تاریخ نویس یونانی نیز از آن ها یاد شده است! گفته می شود که قدمت برخی از این آثار تاریخی به بیش از سه هزار سال می رسد!

هگمتانه، از گذشته های دور تا به امروز

اگر به نظرتان نام همدان چندان قدیمی و باستانی به نظر نمی رسد، با شنیدن نام هگمتانه حتما به قدمت این شهر پی می برید! این شهر که تاریخ بنای آن را به 550 قبل از میلاد نسبت می دهند، توسط کوروش پادشاه بزرگ هخامنشی فتح شد و پس از وی مقر فرماندهی پادشاهان مختلف باقی ماند.

در این مقاله، به تاریخ همدان، این شهر مهم و باستانی پرداختیم و از اقامتگاه های بوم گردی همدان مراکزی را نام بردیم. شما برای سفر به هر نقطه از ایران و جهان می توانید از وب سایت خبرنگاران اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایید. آیا پیش از این می دانستید که چنین مناطق زیبا و فوق العاده ای مملو از فرهنگ و سنت های اصیل ایرانی وجود دارد؟ آیا تا به حال به چنین مناطقی سفر کرده اید؟ تجربیات و نظرات خود را برای ما بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 976

به "اقامتگاه های بوم گردی همدان، تجربه ای از یک اقامت متفاوت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه های بوم گردی همدان، تجربه ای از یک اقامت متفاوت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید