انحلال دولت سودان تا قبل از انتها سال میلادی جاری

به گزارش کولو، یکی از رهبران گروه های آزادی و تغییر در سودان بیان کرد، تا قبل از انتها 2020 دولت کنونی منحل و دولت جدید تشکیل می گردد.

انحلال دولت سودان تا قبل از انتها سال میلادی جاری

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، یکی از رهبران گروه های آزادی و تغییر سودان(ائتلاف حاکم) بیان کرد: تا قبل از انتها سال کنونی دولت انتقالی منحل شده و دولت جدید تشکیل خواهد شد. آنچه درباره تقسیم وزارتخانه ها بین شرکای دوره انتقالی گفته شده صرفا پیشنهاداتی است که درباره آن بین طرف های ذیربط مصاحبه می گردد و هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم.

وی گفت: گروه های مسلح خواستار تعدادی از وزارتخانه ها از جمله وزارت خارجه، دارایی، وزارت آموزش و پرورش و توسعه و عمران هستند. ما توافق نموده ایم دولت به طور کامل منحل و مجددا تشکیل گردد و هیچ گونه اصلاحات وزارتی صورت نمی گیرد.

دولت جدید از 23 وزیر بعد از انحلال تعدادی از وزارتخانه ها تشکیل می گردد. پیشنهادی برای ایجاد وزارتخانه جدیدی به نام وزارت صلح داده شده است.

به گفته منابع، نخست وزیر پیشنهاد داده که وزرای دادگستری، آب و اوقاف اسلامی در سمت هایشان ابقا شوند. قرار است دولت شامل چهره های جدیدی از رهبران احزاب سیاسی باشد. یکی از رهبران جوان عضو گروه های آزادی و تغییر نامزد تصدی پست وزارت خارجه است.

قرار است طرف های سودانی طی ساعات آینده نشستی را برای توافق درباره لیست نامزدها در تمام وزارتخانه ها برگزار نمایند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1412

به "انحلال دولت سودان تا قبل از انتها سال میلادی جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحلال دولت سودان تا قبل از انتها سال میلادی جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید