اندونزی از ایران برای ساخت پالایشگاه در این کشور دعوت کرد

به گزارش کولو، با توجه به اینکه ایران قادر به تامین احتیاج پالایشگاه های نفت اندونزی است، دولت اندونزی از ایران خواسته تا در پروژه های پالایشگاهی این کشور سرمایه گذاری کند.

اندونزی از ایران برای ساخت پالایشگاه در این کشور دعوت کرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری جاکارتا پست، با توجه به اینکه ایران قادر به تامین احتیاج پالایشگاه های نفت اندونزی است، دولت اندونزی از ایران خواسته تا در پروژه های پالایشگاهی این کشور سرمایه گذاری کند.

ویراتماجا پوجا، مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی گفت: ما (از ایران) درخواست نموده ایم که یا در پالایشگاه بونتانگ (در کالیمانتان شرقی) با (شرکت نفت و گاز دولتی) پرتامینا سرمایه گذاری کند یا پالایشگاهی برای خودش احداث نماید زیرا ما قبلا اجازه مالکیت صد درصدی کسب و کارهای تجاری برای خارجی ها را صادر نموده ایم.

به گفته ویراتماجا، این درخواست هفته گذشته و در جریان سفر هیئت ایرانی به سرپرستی محمود واعظی وزیر ارتباطات ایران به طرف ایرانی تقدیم شده است.

ویراتماجا اضافه نمود، اندونزی در حال حاضر از ایران ال پی جی خریداری می نماید و همچنین میخواهد از این کشور نفت خام نیز خریداری نماید.

وی اضافه نمود: اگر ایران در پالایشگاه های اندونزی سرمایه گذاری کند، می تواند نفت مورد احتیاج این پالایشگاه ها را نیزخ ودش تامین کند.

پیش از این، اندونزی از شرکت آرامکوی عربستان برای سرمایه گذاری در پروژه نوسازی پالایشگاه کیلاکاپ در جاوه مرکزی دعوت نموده بود. قرار است پس از اتمام این پروژه در سال 2022، آرامکو بخش عمده نفت مورد احتیاج این پالایشگاه را تامین نماید.

153

منبع: تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 370

به "اندونزی از ایران برای ساخت پالایشگاه در این کشور دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی از ایران برای ساخت پالایشگاه در این کشور دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید