تایلند خواهان روابط همه جانبه با ایران است

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، راسمی چیتهام پیش از ظهر سه شنبه در ملاقات با اعضای اتاق بازرگانی شیراز، گفت: فرصت های بسیار خوبی در زمینه تجارت و بازرگانی در ایران و به ویژه در شیراز برای کشور تایلند وجود دارد و زمان خوبی است که با بازدید از شهرهای ایران این فرصت ها موردبررسی قرار گیرند.

تایلند خواهان روابط همه جانبه با ایران است

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

وی گفت: درگذشته محدودیت هایی وجود داشت که امکان رابطه با ایران را به تایلند نمی داد ولی پس از مذاکرات راه های بین 2 کشور بازشده و می توان معاملات طرفین را افزایش داد.

سفیر مالی تایلند در ایران ادامه داد: در زمینه صادرات و واردات تایلند خوشحال است که می تواند نفت و گاز را از استان فارس وارد و از سوی دیگر برنج تولیدی خود به ایران و دیگر نقاط دنیا صادر کند.

چیتهام گفت: تایلند با 10 کشور مانند مالزی، اندونزی، ویتنام و سنگاپور تعاملات خوبی در زمینه های تجاری دارد و می تواند دریچه ورود ایران به این کشورها باشد و از سوی دیگر ایران نیز راه ورود تایلند به بازارهای خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران است.

وی بابیان اینکه تعامل ایران و تایلند قدمتی 400 ساله دارد، گفت: تمایل داریم این ارتباط نه فقط برای تجارت و در امور بازرگانی بلکه در زمینه های دیگر ازجمله آشنایی با فرهنگ ایران، گسترش پیدا کند.

سفیر تایلند در ایران اضافه نمود: خود را مکلف به انتقال پیغام ایران به بازرگانان تایلند می دانم.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز در این نشست، اعلام کرد: اتاق بازرگانی شیراز این آمادگی را دارد که برای معرفی تجار تایلند اقدام کند.

فریدون فرقانی ادامه داد: با اتفاقات به وجود آمده در حوزه بین الملل فرصت استفاده از بازار 80 میلیونی ایران برای دیگر کشورها فراهم شده است.

وی بابیان اینکه ما نیز به دلیل ارتباط دیرینه ایران و تایلند خواهان مراوده بیشتر با تجار تایلندی هستیم، گفت: منطقه ویژه مالی راه را در این زمینه آسان تر خواهد نمود.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز تأکید کرد: یقیناً قانون سرمایه گذاری پیشرفته ایران این اجازه را به دیگر کشورها می دهد که با حمایت بانک مرکزی سرمایه های خود را به ایران وارد نمایند.

فرقانی اضافه نمود: اتاق های بازرگانی نیز کوشش خواهند کرد که شرایط سرمایه گذاری ها را بیشتر فراهم نمایند.

وی گفت: با توجه به بازار خوب تایلند در عرصه سنگ های قیمتی و تجربیان این کشور در این حوزه، استان فارس با دارا بودن چندین معدن سنگ های قیمتی خواهان حمایت تایلند درزمینه فرآوری سنگ های قیمتی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 578

به "تایلند خواهان روابط همه جانبه با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند خواهان روابط همه جانبه با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید