اوج مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کولو، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از افزایش مصرف برق در این استان اطلاع داد و گفت: در صورت ادامه این فرایند مجبور به خاموشی مصرف های عمومی هستیم.

اوج مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، داودی راهزادی اظهار کرد: پیک مصرف برق در سال 98 در استان کهگیلویه و بویراحمد، 17 مرداد ماه 425 مگاوات بود، ولی سال جاری به دلیل گرم شدن هوا پیک مصرف در خرداد ماه با 393 مگاوات رسیده است.

وی با بیان این که در ساعت اوج بار قیمت 4 برابر ساعت کم باری است گفت: اوج مصرف برق در کشور از 15 خرداد تا 15 شهریور پیش بینی شده و در این راستا برنامه عملیاتی نیز تدوین شده است.

راهزادی با اعلام این که ساعت اوج مصرف در روز از 12 تا 17 و در شب از 20 تا 23 است ابراز کرد: صنعت برق یک نیروگاه مجازی برای فراوری برق به روش مدیریت مصرف و فراوری مضاعف پیش بینی نموده و از خاموشی های بابرنامه جلوگیری نموده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: مدیریت مصرف برای انشعاب های صنعتی، کشاورزی، تجاری و عمومی پیش بینی شده و 84 درصد انشعاب های استان تعرفه خانگی بوده که بدون شک در این بخش افزایش سرمایشی بیشتر است.

راهزادی گفت: صنعت برق کشور با مجوز دولت تفاهم نامه ای با مشترکان منعقد نموده تا در ساعات اوج مصرف با الگوی مصرف را رعایت نمایند. در مجموع، اگر 10 درصد کل مصرف رعایت گردد، خاموشی بابرنامه و حتی خاموشی مطابق با تفاهم نامه را نیز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با مشترکان کشاورزی و صنعتی در زمینه رعایت الگوی مصرف گفت: مدیریت مصرف را باید به گونه ای تنظیم کنیم که از این سقف عدول نکنیم و انتظار می رود مردم به توصیه های کارشناسان برق توجه نمایند تا مجبور به اعمال خاموشی برای مصارف عمومی نشویم، زیرا چنان که از میزان پیک معین عدول کنیم، مجبور به خاموشی هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1077

به "اوج مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید