اولویت شهرداری ترویج ورزش همگانی است، باید به نشاط مردم کمک کرد

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزشهای همگانی، افشین ملایی رئیس و محمدرضا فروحی دبیر فدراسیون ورزشهای همگانی صبح امروز شنبه با مصطفی سعیدی سیرایی شهردار کرج دیدار و مصاحبه کردند.

اولویت شهرداری ترویج ورزش همگانی است، باید به نشاط مردم کمک کرد

افشین ملایی در این دیدار با تاکید بر این که اصلی ترین وظیفه دستگاه های خدمت رسانه به مردم تامین سلامت و نشاط آنهاست به اهمیت نقش شهرداری در این حوزه اشاره کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته این نهادها برای تامین زیرساخت های ورزش قدم برمی دارند تا در فاصله محل زیست تا محل کار شهروندان شرایطی برای ورزش کردن فراهم شود.

وی ادامه داد: شهردار در راس برنامه های ورزش شهروندی در کشورهای پیشرفته واقع شده است و امیدوارم شرایط در کشور ما فراهم شود که همه شهرداری ها بتوانند در تامین سلامت مردم نقش اول را داشته باشند.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با تاکید بر این که جامعه ایران باکم تحرکی روبرو شده است و این اتفاق تاثیر مخربی بر سلامت مردم خواهد داشت گفت: هزینه 45 هزار میلیارد تومانی که هر سال صرف بیماری های غیرواگیر می شود لطمه سنگینی به اقتصاد کشور می زند که با رفع کم تحرکی این رقم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

افشین ملایی با تاکید بر این که چاقی و اضافه وزن از یک موضوع تک بعدی به یک موضوع ملی تبدیل شده است گفت: ظرفیت منابع مالی و امکانات ورزشی وزارت ورزش به میزان ای نیست که بتواند جوابگوی بحران ملی کم تحرکی باشد. به همین علت شهرداری ها هم باید ورود کنند و با فراهم کردن زیرساخت ها شرایط را برای ورزش مردم آماده کنند.

ملایی با بیان این که آمار نشان می دهد که مردم ایران از سه سال قبل تا به امروز جدود 5 درصد کمتر ورزش می کنند گفت: یکی از دغدغه های ما برای آینده افزایش تعداد بچه ها چاق است که باید پیش از وقوع اتفاق بد به فکر علاج آن بود. البته که رفع این مشکل تنها برعهده فدراسیون و وزارت ورزش نیست و همه نهادها باید کمک کنند.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با بیان این که در کشور ما خواسته یا ناخواسته کم تحرکی را ترویج می کنیم به فعال کردن شهرهای پرجمعیت کشور در طرح ملی شهر فعال اشاره کرد و گفت: در تفاهم نامه ای که با کمیته ملی المپیک امضا کردیم شرایطی را فراهم کردیم بتوانیم سبک زندگی مردم را تغییر دهیم. یکی از راه های رسیدن به این هدف شهرهای فعال در سراسر کشور بود که طی آن همه بخش ها امکانات خود را برای ورزش کردن مردم و فراهم کردن فضا و زیرساخت های لازم برای ورزش شهروندان به کار می گیرند.

افشین ملایی در پایان تاکید کرد: از شهرداران و شهرداری ها انتظار می رود با برنامه ریزی طرحی را اجرا کنند که برخی روزها تعدادی از خیابان ها برای تردد بدون خودرو در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند پیاده روی کنند.

شهردار کرج: ورزش همگانی در اولویت برنامه ماست/ باید به نشاط مردم کمک کنیم

مصطفی سعیدی سیرایی هم در این دیدار گفت: امیدوارم بتوانیم در کنار هم خدمات ارزنده ای در راستای تامین سلامت مردم به شهروندان داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه های فدراسیون همگانی برای رفع کم تحرکی در بین مردم گفت: خیلی از مسائل اجتماعی ناشی از کم تحرکی در بین مردم است. به همین علت می طلبد که شرایط شهر و جامعه به سمتی برود که مردم به ورزش گرایش پیدا کنند.

شهردار کرج با بیان این که ورزش همگانی به تحکیم خانواده ها کمک می کند و ورزش دسته جمعی در این موضوع بسیار تاثیرگذار است گفت: اولویت اول شهرداری کرج ورزش همگانی و ترویچ آن بین شهروندان است.

سعیدی سیرایی ادامه داد: اعتقاد من به ورزش همگانی است و بارها تاکید کردم باید ساختار شهری به گونه ای باشد که مردم بتوانند پیاده روی را برای گرفتن خدمات شهری داشته باشند. در کشورهای پیشرفته هم این پیاده روی برای رسیدن به خدمات شهری وجود دارد. باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که مردم به سمت ورزش سوق پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در این راستا آماده کمک به ورزش همگانی کشور هستیم. ورزش همگانی محیطی است که می شود از طریق آن برای مردم شادی و نشاط ایجاد کرد.

شهردار کرج با بیان این که با بسته شدن پارک ها در دوران کرونا مخالف بوده است گفت: باید اجازه می دادند مردم در فضای باز ورزش کنند. امیدوارم در بودجه سال آینده شهرداری نگاه ویژه ای به تامین مالی برای توسعه زیر ساخت های پارک ها در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1888

به "اولویت شهرداری ترویج ورزش همگانی است، باید به نشاط مردم کمک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت شهرداری ترویج ورزش همگانی است، باید به نشاط مردم کمک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید