منع تردد به چابهار و تعطیلی منطقه ها گردشگری به علت شرایط قرمز شیوع کرونا

به گزارش کولو، فرماندار ویژه چابهار از تعطیلی دو هفته ای اصناف، بازار، بوستان ها و مراکز تفریحی و گرشگری به علت قرارگیری این شهرستان در مرز هشدار و قرمز شرایط کرونایی اطلاع داد.

منع تردد به چابهار و تعطیلی منطقه ها گردشگری به علت شرایط قرمز شیوع کرونا

رحمان بامری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار با اشاره به محدودیت تردد در مسیرهای دسترسی به چابهار برای پلاک های غیربومی این شهرستان و اعمال جریمه سنگین، از تعطیلی تمام منطقه ها گردشگری و تفریحی شهرستان چابهار و بازارهای تجاری منطقه آزاد و سطح شهر به مدت 15 روز اطلاع داد. وی در این رابطه توضیح داد:

این شهرستان برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا از امروز در محدودیت قرار گرفته و هشدارهای لازم برای وارد نشدن خودروهای پلاک سایر شهرستان ها و استان ها داده شده و در ورودی های شهر از وارد شدن این قبیل خودروها جلوگیری می گردد.

بامری با بیان اینکه هم اکنون اعمال قرنطینه در ورودی های شهر و منطقه آزاد اعمال می گردد، از مردم درخواست که از سفر به چابهار خودداری نمایند. وی اذعان داشت:

به صورت مرتب و شبانه روزی در منطقه ها ورودی شهر، ترمینال مسافربری و درب گیت شمالی منطقه آزاد به همراه اعضای شورای اداری وتامین و ستاد مدیریت بحران و ستاد کرونا شهرستان چابهار بازدید و توصیه می گردد موارد شیوع کرونا را جدی بگیرند.

فرماندار چابهار با اشاره به تصور غلط بسیاری از مردم در مورد کاهش شیوع ویروس کرونا در منطقه ها گرم و عزم سفر ایشان به شهرستان چابهار، تاکید نمود:

قاطعانه اعلام می گردد در منطقه ها با رطوبت بالا مانند بندرهای چابهار و کنارک، ماندگاری ویروس بیشتر و خطر شیوع آن دو چندان است.

فرماندار چابهار ضمن اعلام ضدعفونی اماکن عمومی، پارک ها، مساجد، ادارات و بانک ها و آماده سازی و تجهیز بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بر برگزار نشدن هرگونه مراسم ترحیم و جشن در این شهرستان تاکید نمود و اضافه کرد:

امید است با همکاری آحاد مردم به ویژه در روزهای آِینده و پرهیز از ترددهای غیرضروری (ماندن در خانه و نرفتن به مهمانی یا دعوت از مهمان) از شیوع این بیماری جلوگیری و سلامت شهروندان به شکل مطلوب تامین گردد.

محمدیونس حقانی، شهردار چابهار نیز با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای برای تامین مواد ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی، از تعطیلی پارک بهاران دریابزرگ، دریاکوچک، بوستان های بزرگ و کوچک محدوده شهر، با توجه به اعلام شرایط قرمز و اجرای طرح محدودیت کرونایی اطلاع داد و بر اجرای سخت گیرانه مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تاکید نمود. وی اضافه کرد:

با توجه به اینکه بازار یکی از شلوغ ترین مکان های شهر محسوب می گردد و مردم نیز در طول حدود یک سال سخت کرونایی برای تامین مایحتاج خود مجبور به مراجعه به بازار هستند، شهرداری ضدعفونی کردن این محدوده را به صورت روزانه در دستور کار قرار داده است.

شهردار چابهار در مورد ورود مسافران به شهرستان چابهار نیز بیان کرد:

ورود مسافر به چابهار به شدت نگران نماینده شده است؛ لذا از هموطنان درخواست می گردد با توجه به جلوگیری از ورود خودروهای غیرپلاک چابهار تا عادی شدن اوضاع از سفرهای غیرضروری جهت بازدید از مکان های دیدنی چابهار به این شهر خودداری نمایند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2043

به "منع تردد به چابهار و تعطیلی منطقه ها گردشگری به علت شرایط قرمز شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع تردد به چابهار و تعطیلی منطقه ها گردشگری به علت شرایط قرمز شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید