40 ایالت آمریکا درگیر کرونا شده است

به گزارش کولو، در حالی دونالد ترامپ تصمیم به اعمال اقداماتی برای جلوگیری از شیوع کروناویروس گرفته که دستکم 40 ایالت این کشور درگیر این ویروس ناشناخته شده و یکهزار و 135 نفر به این ویروس مبتلا شدند.

40 ایالت آمریکا درگیر کرونا شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی بعد از مدت ها کم اهمیت جلوه دادن شیوع ویروس کرونا تاحدودی به فکر افتاده و در سخنان امروز (پنجشنبه) خود در کاخ سفید، اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع این ویروس اعلام کرد که آخرین آمار و ارقام حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به ویروس کووید-19 در ایالات متحده آمریکا به یکهزار و 135 نفر و تعداد قربانیان آن به 36 نفر افزایش یافته است.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل، جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهد که تا روز گذشته (چهارشنبه)، 40 ایالت از 52 ایالت آمریکا درگیر ویروس کرونا شده اند.

مسئولان بهداشت و درمان لس آنجلس روز گذشته، اولین مرگ مبتلا به ویروس کرونا را در این شهر تأیید کردند که با بیش از 60 سال سن و سابقه بیماری، به چهارمین فردی تبدیل شد که در ایالات کالیفرنیا، تسلیم این ویروس مرگبار شد.

اولین قربانی کرونا در لس آنجلس در ماههای اخیر، سفرهای زیادی داشته و ظاهراً به کره جنوبی نیز که بشدت با این ویروس درگیر شده است، سفر کرده است.

در پی افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، رئیس جمهور این کشور طی سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که به منظور مقابله با این ویروس، تمامی سفرها از اروپا به آمریکا را از نیمه شب جمعه این هفته (فردا) به مدت یک ماه متوقف می کند که البته این ممنوعیت شامل بریتانیا نمی شود.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، ترامپ در حالی بریتانیا را از این قوانین محدودکننده مستثنی کرده است که تا به امروز دستکم 460 مورد ابتلا به کرونا در انگلیس شناسایی شده است.

اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص تلاش برای جلوگیری از تسریع شیوع ویروس کووید-19 در ایالات متحده آمریکا درست ساعاتی بعد از آن اعلام شد که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شیوع کرونا هم اکنون جهان گیر شده است.

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، موارد ابتلا در خارج از چین طی دو هفته 13 برابر شده است و از عدم اقدام دولت ها برای جلوگیری از تسریع این ویروس مرگبار ابراز نگرانی کرد.

جدیدترین آمار و ارقام شیوع ویروس کرونا در آمریکا حاکی از آن است که تا به امروز 175 مورد ابتلا به کرونا در ایالت کالیفرنیا تأیید شده و این ویروس ناشناخته در این ایالت چهار قربانی داشته است.

دیگر ایالات آمریکایی درگیر با این ویروس شامل واشنگتن با 281 مبتلا و 28 قربانی، داکوتای جنوبی با پنج مورد مبتلا و یک مورد فوتی، نیوجرسی با 23 مورد مبتلا و یک مورد فوت، فلوریدا با76 مورد مبتلا و دو قربانی، اورگان با 15 مورد مبتلا ، یوتا با دو مورد مبتلا ، نوادا با 4 مورد مبتلا ، اریزونا با 9 مورد مبتلا، نیومکزیکو با سه مورد مبتلا ، هاوایی با دو مورد مبتلا، نبراسکا با 6 مورد مبتلا ، ویسکانسین با سه مورد مبتلا ، ایلینوی با 19 مورد مبتلا ، مینه سوتا با سه مورد مبتلا ، آیووا با 13 مورد مبتلا ، تگزاس با 13 مورد مبتلا، کانزاس با یک مورد مبتلا ، اوکلاهما با دو مورد مبتلا ، میسوری با یک مورد مبتلا ، لوئیزیانا با 6 مورد مبتلا ، پنسیلوانیا با 15 مورد مبتلا ، ایندیانا با 10 مورد مبتلا ، اوهایو با 4 مورد مبتلا ، میشیگان با دو مورد مبتلا ، آرکانزاس با یک مورد مبتلا ، نیویورک با 212 مورد مبتلا ، ورمونت با یک مورد مبتلا ، نیوهمپشایر با 5 مورد مبتلا ، ماساچوست با 92 مورد مبتلا ، رودآیلند با پنج مورد مبتلا ، کنتیکت با دو مورد مبتلا ، مریلند با 13 مورد مبتلا ، ویرجینیا با 9 مورد مبتلا ، کنتاکی با 8 مورد مبتلا ، کنتاکی با هشت مورد مبتلا ، کارولینای شمالی با 7 مورد مبتلا ، کارولینای جنوبی با 9 مورد مبتلا ، تنسی با هفت مورد مبتلا می شوند.

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که دستکم 21 مورد از مسافران کشتی تفریحی گرند پرینسس آمریکا نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل در بخشی از گزارش خود با انتشار نموداری به فرایند صعودی شیوع ویروس کووید-19 در آمریکا اشاره کرد و نوشت در حالیکه در تاریخ 21 ژانویه (اول بهمن ماه)، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا تنها یک مورد گزارش شده بود، این تعداد در بازه زمانی کمتر از دو ماه به یکهزار و 135 مورد مبتلا افزایش یافته است.

طبق این گزارش، در تاریخ 29 فوریه (10 اسفندماه) به 71 مورد مبتلا به ویروس کرونا افزایش یافت و تا تاریخ 9 مارس (19 اسفندماه) به 684 مورد افزایش یافت و روز گذشته (11 مارس، 21 اسفندماه) طی فرایندی بسیار صعودی به یکهزار و 135 مورد رسید.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، افزایش نگرانی ها از فرایند صعودی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده موجب شده است که نیروهای نظامی در منطقه نیوروشل واقع در شمال شهر نیویورک مستقر شوند و قرار است گارد ملی، به خانه هایی که از ساکنان آنها درخواست شده در قرنطینه بمانند، مواد غذایی تحویل دهند.

از طرف دیگر، فرماندار ایالت واشنگتن با تأیید 281 مورد ابتلا به کرونا در این ایالت، گردهمایی های بزرگ را در چندین بخش ممنوع اعلام کرده است.

طبق این گزارش، هزینه های بالای درمان از دیگر مشکلاتی است که به تسریع شیوع این ویروس در ایالات متحده آمریکا دامن زده است و بسیاری از مردم آمریکا به دلیل بالا بودن هزینه ها از مراجعه به پزشک امتناع می ورزند.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنتف در بسیاری از شهرهای آمریکا، مراکز پرجمعیت همچون دانشگاهها و مؤسسات و حتی بسیاری از کنفرانس ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است.

رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نیز تحت تأثیر این ویروس ناشناخته قرار گرفته است به طوریکه در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، برنی سندرز و جو بایدن از نامزدهای دموکرات انتخابات آمریکا، برنامه های انتخاباتی سه شنبه شب خود را به خاطر نگرانی از انتشار ویروس کووید 19 لغو کردند. پیش از این قرار بود بعد از برگزاری رقابت های درون حزبی روز گذشته، در دو گردهمایی جداگانه و در جمع هواداران خود در شهر کلیولند ایالت اوهایو سخنرانی کنند.

از طرف دیگر، مناظر ه های تلویزیونی سندرز و بایدن نیز که قرار است یکشنبه (25 اسفندماه) در آریزونا برگزار شود، بدون حضور مخاطب برگزار شود و شبکه سی ان ان که برگزار کننده این مناظره است، می گوید که علت حذف تماشاگران از این مناظره، نگرانی از شیوع ویروس کرونا است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 878

به "40 ایالت آمریکا درگیر کرونا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 ایالت آمریکا درگیر کرونا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید