این هواپیما 4 ساعته از اسپانیا به استرالیا می رسد!

به گزارش کولو، ایسنا نوشت: تنها 4 ساعت طول می کشد تا یک جت هیدروژنی مافوق صوت از اروپا به استرالیا پرواز کند. این جت موسوم به Eiger زمانی که به طور کامل توسعه پیدا کند، می تواند در عرض چند ساعت کره زمین را دور بزند، آن هم در حالی که همه انرژی آن از هیدروژن تامین می گردد.

این هواپیما 4 ساعته از اسپانیا به استرالیا می رسد!

یک استارتاپ سوئیسی موسوم به Destinus در حال توسعه یک جت مسافربری با نیروی هیدروژن است که می تواند زمان سفر از اروپا به استرالیا را در مقایسه با پروازهای 20 ساعته کنونی به کمی بیش از چهار ساعت کاهش دهد.

این شرکت نمونه اولیه جت مافوق صوت هیدروژنی خود موسوم به Eiger را طی دو سال گذشته آزمایش و پروازهای آزمایشی موفقیت آمیز آن را در سرانجام سال 2022 اعلام نموده است.

اکنون وزارت علوم اسپانیا این استارتاپ را انتخاب نموده است تا در یک ابتکار استراتژیک شرکت کند و به آنها سرمایه می دهد تا تحقیقات و توسعه بیشتری روی آن انجام دهند. شرکت های مختلف، مراکز فناوری و دانشگاه های اسپانیا همگی روی این پروژه کار می نمایند و تا به امروز 12 میلیون یورو روی آن هزینه شده است.

شرکت Destinus در حال همکاری با شرکت موتورسازی اسپانیایی ITP Aero برای ساخت یک مرکز برای آزمایش موتورهای هیدروژنی است. یاری مالی دولت اسپانیا به ساخت یک مرکز آزمایشی در نزدیکی مادرید یاری خواهد نمود که در آن موتورهای هیدروژنی تنفس نماینده هوا به سرعت توسعه خواهند یافت.

انرژی هیدروژنی به علت سبز و پاک بودن موضوع تحقیقات و توسعه های زیادی است، چرا که محصولات جانبی اصلی احتراق هیدروژن فقط گرما و آب است.

پژوهشگران دانشگاه RMIT در ملبورن، کاتالیزورهایی با چاپ سه بعدی ساخته اند که می تواند پروازی با سرعت پنج برابر سرعت صوت را تامین کند و گرمای شدیدی را که هنگام پرواز هواپیماها با این سرعت ایجاد می گردد، خنک کند.

به گفته کارشناسان، خطوط هوایی تجاری آینده که با چنین سرعت هایی پرواز می نمایند، می توانند لندن و نیویورک را تنها در حدود 90 دقیقه طی نمایند.

شرکت Destinus ادعا می نماید که فناوری ابداعی آنها باعث می گردد پرواز از فرانکفورت به سیدنی فقط 4 ساعت و 15 دقیقه طول بکشد و پرواز از فرانکفورت به شانگهای نیز 2 ساعت و 45 دقیقه (8 ساعت کمتر از سفر هوایی فعلی) طول می کشد.

این پروژه بخشی از کوشش اسپانیا برای پیشگام شدن در توسعه و ساخت وسایل نقلیه مبتنی بر سوخت هیدروژن برای حمل و نقل در زمینه های مختلف است.

دیوید بونتی، معاون توسعه کسب و کار و محصولات شرکت Destinus می گوید: از دریافت این یاری ها خوشحالیم، به خصوص به این علت که نشانه واضحی از همسویی Destinus با خطوط استراتژیک اسپانیا و اروپا برای پیشبرد پرواز هیدروژنی است. برای شرکت های فناوری عمیق نظیر ما، دسترسی به این بودجه های اتحادیه اروپا برای انجام تحقیقات پیشرفته و تسریع نوآوری مورد احتیاج برای رقابت در سطح جهانی لازم است. با این یاری ها، راهکار های مبتنی بر هیدروژن برای تحرک هوانوردی یک گام به واقعیت نزدیک تر خواهند شد.

در نهایت، با این یاری های مالی، شرکت Destinus به زودی یک موتور جت احتراق هیدروژنی را به طور کامل توسعه خواهد داد.

دولت اسپانیا سرمایه گذاری زیادی در توسعه نیروی محرکه هیدروژنی به عنوان بخشی از طرح انعطاف پذیری مالی و تحول خود به وسیله پروژه های استراتژیک که به وسیله صندوق های نسل تازه کمیسیون اروپا تامین می گردد، انجام می دهد.

هدف این طرح موسوم به Nacional del Hidrógeno تبدیل اسپانیا به یک رهبر جهانی در فراوری هیدروژن تتازهپذیر و توسعه حمل و نقل مبتنی بر هیدروژن در بخش های مختلف است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 فروردین 1402 بروزرسانی: 11 فروردین 1402 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2224

به "این هواپیما 4 ساعته از اسپانیا به استرالیا می رسد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هواپیما 4 ساعته از اسپانیا به استرالیا می رسد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید