بازدید از جزیره ناز و نحوه دسترسی به این جزیره زیبا

به گزارش کولو، جزیره یا بهتر است بگوییم جزایر صخره ای ناز در جنوب جزیره قشم ایران واقع شده اند که از ویژگی های شاخص و جالب آن می توان به دارا نبودن ساحل شنی اشاره نمود. و اما از دیگر ویژگی های آن می توان به منظره سکوی صخره ای مشرف به خلیج فارس، جزیره لارک، تنگه هرمز و ساحل قشم، جزو عجایب هفتگانه شمرده شدن اشاره نمود. البته زیبایی ها و ویژگی های مثبت و قابل توجه این جزایر به همین موارد ختم نمی گردد که در ادامه مفصل تر خواهیم توضیح داد. برای آَنای بیشتر با جزیره ناز همراه ما باشید.

بازدید از جزیره ناز و نحوه دسترسی به این جزیره زیبا

جزایر ناز قشم

ناز نام دو جزیره ای است که در ساحل های جنوب شرقی شهر قشم و در فاصله 22 کیلومتری آن جای خوش نموده اند؛ اگر اهل سفر به منطقه ها تماشای با جذابیت های خاص و متفاوت هستید بازدید از این جزایر را به شما پیشنهاد می کنیم. این جزایر با مساحتی برابر با 3 هکتار (این میزان متعلق به جزیره بزرگتر است) و دیواره های صخره ای 5-10 متری و سطحی صاف و هموار در فاصله 1 کیلومتری ساحل واقع شده اند که هنگام بالا آمدن آب به ساحل می رسد و هنگام پایین آمدن و یا همان برگشتن آب از ساحل جدا می گردد.

جزیره های ناز که محسوب شده در عجایب هفتگانه قشم می باشد، ژئوپارک قشم این جزیره ها را شامل می گردد. در حال حاضر از جاذبه های توریستی مورد توجه و محبوب نه تنها قشم که از تماشای های استان هرمزگان و کشور ایران شمرده می گردد؛ لازم به ذکر است که این ناحیه در زمان دور به عنوان استراحتگاه ماهیگیران به کار گرفته می شده است.

جغرافیای جزیره ناز

محل قرارگیری دقیق این جزایر را می تاون در ساحل جنوب شرقی قشم، مکانی در راه جاده ساحلی جنوبی نزدیک به اسکله ساحلی آبادی سوزا - استان جنوبی هرمزگان -کناره خلیج فارس می باشد، در ادامه گفته های بالا و تکمیل کردن ویژگی های این جزیره ها باید به مهیا بودن بستر راه رفتن بر روی آب را اضافه کنیم؛ زمانی که آب دریا به میزان 1 کیلومتر بالا می آید (جزر دریا) می توانید در دریا راه رفته و با پا نهادن بر روی شن هایی نرم آرامش غیر قابل وصفی را تجربه کنید.

سرگرمیات و ورزش های آبی دیگری که تعبیه شده است را هم مورد استفاده قرار دهید.

برترین زمان سفر به جزیره ناز

این جزایر در جنوب ایران واقع شده اند که بر خلاف شهرهای شمالی کشور در فصل تابستان خبری از معتدل و خوش بودن هوا نیست؛ در این فصل از سال به خاطر گرمای بسیار زیاد پیشنهاد می گردد به این منطقه سفر نکنید، اما پیشنهاد می کنیم در فصول دیگر پاییز و زمستان و بهار به این جزایر سر بزنید.

راههای دستیابی به جزیره ناز

چناچه تصمیم خود را گرفته اید و مصمم هستید به این جزایر سفر کنید پس بهتر است تا راستا دستیابی آن را بدانید؛ چند راستا برای این سفر وجود دارد اول اینکه به شهر قشم می روید و از بلوار آزادگان به طرف جنوب حرکت کنید؛ در خاتمه بلوار به جاده ساحلی جنوب جزیره ملقب به جاده دریا داخل شده بعد از گذشتن از اسکلنه نفتی و عبور از ساحل طلایی در طرف راست شاهد پارکینگ ساحل ناز خواهید بود.

و اما دوم اینکه از طرف شهر درگهان می باشد :1- از طرف روستای رمچاه حرکت کنید و راستا خود را ادامه بدهید تا به جاده برسید و در نهایت جزایر ناز را می بینید.

2-از طرف کناره آبادی های رمکان، زیرانگ، گیاهدان می توانید با ادامه دادن به این جزایر دست پیدا کنید.

و اما راستا هوایی آن از طریق هواپیمای است که بلیط آن به طور اینترنتی می توانید تهیه کنید.

سرگرمیات جزایر زیبای ناز

1-گشت و گذار با خودرو در نواحی سخت عبور (آفرود سواری)

از جمله جاذبه های سرگرمیی شگفت انگیز و لذت بخش جزایر ناز می توان به آفرود سواری اشاره نمود، آفرود سواری نوعی سرگرمی است که با کرایه کردن خودروهای شیک، اسپورت، شاسی بلند از رانندگی و سرگرمی می توانید لذت ببرید.

دوستی با طبیعت یکی از شعارهای همیشگی محسوب می گردد که آن را برای این منطقه نیز پیشنهاد می کنیم. در این رابطه بهتر است در کناره جزیره مانده و با ماشین به روی سکو نروید.

2-سواری اسب و شتر

یکی دیگر از جاذبه های سرگرمیی و گردشگری در این منطقه را می توان به سواری شتر و اسب خلاصه کرد که تجربه تازه و جذابی را از این سفر می تواند برای شما به وجود آورد. بعلاوه شما عزیزان می توانید از صحنه زیبا و خاطره انگیز به تصویر کشیده عکس برداری نموده و یا فیلم بگیرید.

3-به پرواز در آمدن بر روی آسمان جزایر ناز

در طول مدت سفر خود می توانید تازگی هایی را تجربه کنید که مانند آن را در جای دیگری شاهد نخواهید بود، به پرواز درآمدن بر روی آسمان این جزایر از طریق وسایلی مانند پاراموتور، پاراگلایدر، کایت بورد، بادسواری و چتر از جمله این تازگی ها است که می توانید آنها را به تجارب لذت بخش سابق خود نیز اضافه کنید.

4-ساحل زیبای جزایر ناز و سرگرمیات آبی

یکی دیگر از سرگرمیات پر هیجان و لذت بخش این جزایر سرگرمیات آبی فرق دارد که از جمله آنها می توان به قایق سواری، جت سواری، غواصی اشاره نمود، و اما جدای از اینها می توانید هنگام غروب در این ساحل تصاویر بی نهایت زیبا و آرامش بخشی را مشاهده کنید که البته هر یک از اینها غیر قابل توصیف می باشد و فقط با تماشا است که درک می گردد.

منطقه ها زیبا و تماشای مجاور جزایر ناز

1-غار خربس

2- سکوی نفتی

3-دره ستارگان

در این مطلب برای آشنایی بیشتر با جزایر زیبا و چشم نواز ناز به توضیح و بیان پرداختیم، امیدواریم از مطالعه این مطلب اختصاص یافته به زیبایی ها و سرگرمیات این جزایر جنوبی کشور نهایت لذت را برده باشید، پیشنهاد می کنیم این لذت مطالعه را در مقیاس بزرگتر و به طور واقعی تجربه کنید تا به یکی از خاطرات ثابت و پررنگ زندگیتان تبدیل گردد. برای آشنایی بیشتر با تماشای های قشم بر روی آن کلیک کنید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2108

به "بازدید از جزیره ناز و نحوه دسترسی به این جزیره زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از جزیره ناز و نحوه دسترسی به این جزیره زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید