بررسی نحوه فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری

به گزارش کولو، با شرایط حاکم بر اقتصاد کشور شاید برای بسیاری خرید وسایل گران قیمت مشکل باشد. با فرایند رو به رشد قیمت ها، فروش اقساطی انواع محصولات به یک روال مرسوم تبدیل شده است. در چنین حالتی فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری بسیار مرسوم شده که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

بررسی نحوه فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری

با رشد فزاینده قیمت اجناس فروش اقساط 24 ماهه با چک بدون ضامن با انواع کارت های اعتباری از اقبال خوبی برخوردار است. به این ترتیب امکان خرید وسایلی مانند یخچال، تلویزیون، گوشی موبایل، اجاق گاز و … انواع کالاهای مورد نیاز برای خانواده ها امکان پذیر شده است.

کارت اعتباری چیست؟

کارت اعتباری یک ابزار پرداخت و تامین مالی است که به شما این امکان را می دهد تا نیازهای نقدی خود را برآورده کنید، کالاها و خدمات خود را خریداری کرده و هزینه خرید خود را به صورت اقساطی در موجودی وام معین شده با توجه به شرایط مالی خود که پس از درخواست به شما تخصیص داده می گردد، پرداخت نمایید. امروزه فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری امکان پذیر شده است.

فروش اقساطی چیست؟

فرآیند فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری به این صورت است که با توافق ویژه بین فروشنده و بانک در هنگام خرید، امکان پرداخت اقساطی به مشتری را فراهم می کند. سررسید این قسط و هزینه های اضافی که باید متحمل گردد کاملاً به توافق بین موسسه فروشنده و بانک بستگی دارد.

خدمات فروش اقساطی چگونه کار می کند؟

فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری این امکان را فراهم می کند تا خریدار بدون داشتن تمام وجوه لازم، خرید یک کالا یا خدمات را تامین کند. به عنوان مثال، اگر می خواهد به یک سفر تفریحی برود که هزینه کامل آن را ندارد ؛ می تواند با کارت اعتباری خود به صورت اقساط هزینه سفر را پرداخت کند.

پرداخت اقساطی مشابه اعتبار است

پرداخت اقساطی مشابه اعتبار است تا جایی که امکان تامین مالی خرید در نگاه اول را غیرقابل دسترس می کند. با این حال، باید چندین تفاوت عمده را برجسته کرد. درخواست اعتبار منوط به تأیید اعتبار از طریق وام دهنده است. بیشتر بانک ها صلاحیت متقاضی را بر اساس چندین سند حمایتی مانند فیش حقوقی ارزیابی می نمایند. فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری به نفع هم فروشنده و هم خریدار است.

به عنوان بخشی از پرداخت در چند قسط، فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری بانکی به سادگی هر تراکنش انجام می گردد. هیچ مدرکی لازم نیست. خریدار باید برای پرداخت اولین قسط توانمند باشد و اطمینان حاصل کند که حساب خود را برای پرداخت مستقیم بدهی های خود تامین می کند. ممکن است هزینه ها اعمال گردد، اما این به صورت اتوماتیک نیست.

تعریف مکانیزم فروش اقساطی

فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری، خدماتی است که از طریق برخی فروشندگان ارائه می گردد و با استفاده از کارت پرداخت قابل دسترسی است. برای بهره مندی از این امر خریدار باید هنگام پرداخت هزینه خرید خود این گزینه را انتخاب کند. همچنین امکان تبدیل پرداخت نقدی از ناحیه مشتری در حساب بانکی آنها وجود دارد.

به طور معمول، در فرایند فروش اقساطی با کارت حکمت و انواع کارت های اعتباری، یک واسطه - اغلب یک بانک یا یک سازمان مالی - با پرداخت مبلغ به جای مانده به عنوان ضامن عمل می کند. سپس او باید مبلغ خرید را پس بگیرد. برداشت ها هر ماه از حساب بانکی خریدار انجام می گردد تا زمانی که مبلغ تخصیص یافته به خرید به طور کامل بازپرداخت گردد.

پرداخت های ماهانه باید در بالادست تعریف گردد. انتخاب بستگی به ظرفیت بازپرداخت خریدار دارد. اقساط طولانی تر مستلزم هزینه های بالاتر است، اما اجازه می دهد اندازه هر قسط کاهش یابد. درخواست مجوز به طور سیستماتیک قبل از تأیید پرداخت در چند اقساط ماهانه ارسال می گردد تا از پرداخت بدهی خریدار بررسی گردد.

مزایای فروش اقساطی چیست؟

فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری هم برای مصرف نمایندگان و هم برای فروشندگان مزایایی دارد. از طرف خریدار، گاهی برخی از محصولات مانند بلیط هواپیما با قیمت های عالی برای مدت زمان محدود ارائه می شوند. پرداخت اقساطی از خطر عدم توانایی در پرداخت قبوض خود جلوگیری می کند. همچنین این یک راه خوب برای مدیریت بهتر بودجه ماهانه خریدار است.

برای فروشنده، فروش اقساطی با کارت بیمه ملت و با انواع کارت های اعتباری باعث رشد و افزایش گردش مالی می گردد. این روش به آنها این امکان را می دهد که با خریداران رابطه اعتماد برقرار نمایند و فروش بیشتری ایجاد نمایند. همچنین برندهای بیشتری با موسسات مالی شریک می شوند تا به مشتریان خود پرداخت های چند ماهه را ارائه دهند.

منبع: اتاق
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2039

به "بررسی نحوه فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی نحوه فروش اقساطی با انواع کارت های اعتباری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید