بلاتکلیفی خودروسازان برای بازگشایی کارخانه ها

به گزارش کولو، به نظر می رسد که بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا قصد دارند طبق اعلام قبلی خود، کارخانه های خود را اواسط آوریل امسال میلادی بازگشایی نمایند اما اوج دریافت بحران کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس، بزرگترین شرکت های خودروسازی دنیا را در بلاتکلیفی و سرگردانی فرو برده است.

بلاتکلیفی خودروسازان برای بازگشایی کارخانه ها

جهت دریافت خدمات اجرای گیاهان روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، گزارش های منتشر شده از سوی یاهو فایننس حاکی از آن است که بسیاری از شرکتهای خودروسازی بزرگ دنیا همچون فورد، فیات کرایسلر ، تویوتاموتورز و هوندا موتورز قصد دارند به منظور جلوگیری از زیان دهی بیشتر ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا که به تعطیلی و توقف خطوط فراوری کارخانه های آنها منجر شد، اواسط ماه آوریل امسال میلادی کارخانه های خود را بازگشایی نمایند. اما به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، اوج دریافت بحران کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس خطرناک و مرگبار که تا به امروز منجر به تعطیلی همه اماکن مختلف و اعلام شرایط اضطراری و قرنطینه در بسیاری از کشورهای دنیا شده است، بازگشایی مجدد کارخانه های خودروسازی را در هاله ای از ابهام برده و بزرگترین شرکتهای فعال در این صنعت را در بلاتکلیفی و سرگردانی غرق نموده است؛ چراکه آنها از سویی با بحران های مالی شدید و خطر ورشکستگی و کمبود نقدینگی روبرو شده اند و از طرفی دیگر نیز از سوی دولت و نهادهای بهداشت و درمان کشورهای خود تحت فشار زیادی قرار دارند و مسئولیت اجتماعی آنها نیز جلوی فعالیت و ازسرگیری فراوریشان را گرفته است.

هفته گذشته فولکس واگن به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا اظهار داشت که تعطیلی و توقف خطوط فراوری کارخانه های آن در هر هفته 2.2 میلیارد دلار ضرر و زیان برای این خودروساز بزرگ آلمانی به بار آورده است.

همین رقم بزرگ به وضوح نشان می دهد که شرکتهای خودروسازی بزرگ دنیا به شدت تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا قرار گرفته و با تعطیلی و توقف خطوط فراوری کارخانه های خود با بحران های مالی و مالی شدیدی دست و پنجه نرم می نمایند.

اما این در حالیست که شرکت خودروسازی فورد آمریکا به تازگی اعلام نموده که طبق اعلام قبلی خود میخواهد پنج کارخانه خود را که به فراوری پیکاپ، خودروهای شاسی بلند، ون و وانت های تجاری می پرداختند، با رعایت کامل نکات بهداشتی و حفظ سلامت کارکنان و کارگران بازگشایی کند.

فیات کرایسلر نیز که یکی از سه خودروساز بزرگ ایالات متحده آمریکا به شمار می رود و در ماه گذشته تعدادی از کارکنان خود را به علت ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است، اعلام نموده که تمامی کارخانه های آن در ایالات متحده و کانادا تا 14 آوریل امسال میلادی بسته و تعطیل باقی خواهد ماند. این شرکت در مورد بازگشایی مجدد کارخانه های خود بعد از این تاریخ هنوز اظهار نظر رسمی نداشته است.

شرکت هوندا نیز پیشتر اعلام نموده بود که فراوری خود را از تاریخ 7 آوریل 2020 از سر خواهد گرفت. این در حالی است که رقیب هم وطن و ژاپنی آن یعنی تویوتا موتورز اعلام نموده بود که تمامی کارخانه های آن تا تاریخ 20 آوریل تعطیل خواهند بود.

گزارش های منتشر شده همچنین حاکی از آن است که جنرال موتورز نیز به پرسنل و کارکنان خود در مورد تمدید تعطیلی و توقف کارخانه های این شرکت اطلاع رسانی نموده است. همه این اخبار در حالی منتشر شده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا یا بیماری کووید-19 در ایالات متحده آمریکا در صدر جدول قرار گرفته و حتی از چین نیز فراتر رفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 800

به "بلاتکلیفی خودروسازان برای بازگشایی کارخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیفی خودروسازان برای بازگشایی کارخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید