بهره برداری از بوستان محله ای حمزه آباد کهریزک، ادامه طرح بازسازی و احیای عمارت تاریخی فخرالدوله

به گزارش کولو، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست شهرداری کهریزک از اتمام ساخت بوستان محله حمزه آباد شهر کهریزک اطلاع داد.

بهره برداری از بوستان محله ای حمزه آباد کهریزک، ادامه طرح بازسازی و احیای عمارت تاریخی فخرالدوله

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از تهران، حسین محمدی فرد در این خصوص گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز شهری و پاسخگویی به مطالبه اهالی محله حمزه آباد، پروژه ساخت بوستان و بازپیرایی فضای سبز این محله کم برخوردار شهر در دستور کار حوزه فضای سبز شهرداری کهریزک نهاده شد و بازه زمانی 10 روزه اجرا و به اتمام رسید.

وی گفت: این پروژه شامل خاکبرداری و خاکریزی، بهسازی محوطه بوستان، کاشت 200 درختچه و 40 اصله نهال در فضایی به مساحت 800 متر مربع می گردد که در خاتمه فضای سبز مناسبی را برای تلطیف هوای محله و تفریح اهالی ایجاد نموده است.

*ادامه طرح بازسازی و احیای عمارت تاریخی فخرالدوله کهریزک با بودجه 10 میلیارد ریالی

سرپرست شهرداری کهریزک از شروع مجدد بازسازی عمارت تاریخی فخرالدوله شهر کهریزک اطلاع داد و اضافه کرد: عمارت فخر الدوله یکی از اماکن تاریخی شهر کهریزک محسوب می گردد که در سالیان گذشته متروکه و مخروبه شده است و اکنون مدیریت شهرداری کهریزک با هدف احیای بافت تاریخی شهر با مشارکت و هماهنگی اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری، بازسازی این عمارت تاریخی را در دستور کار خود قرار داده است.

محمدی فرد خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح بازسازی و احیای عمارت فخرالدوله اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای ادامه فرایند بازسازی عمارت پیش بینی شده است که با تکمیل این پروژه عمارت به عنوان یکی از اماکن فرهنگی شهر بهره برداری می گردد.

وی گفت: شهر کهریزک یکی از شهرهای نوپای استان تهران محسوب می گردد اما قدمت سکونتگاهی این منطقه از صندلی ویژه ای برخوردار است که این مقوله یک فرصت طلایی برای توسعه و شکوفایی شهر در حوزه گردشگری به شمار می رود و احیا و بازسازی عمارت تاریخی فخر الدوله یکی از چشم اندازهای تاریخی این شهر محسوب می گردد که بی شک مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیغام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1643

به "بهره برداری از بوستان محله ای حمزه آباد کهریزک، ادامه طرح بازسازی و احیای عمارت تاریخی فخرالدوله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از بوستان محله ای حمزه آباد کهریزک، ادامه طرح بازسازی و احیای عمارت تاریخی فخرالدوله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید