تاکید بر استمرار تعهد مردم بر استفاده از ماسک از زبان دکتر زالی

به گزارش کولو، فرمانده مقابله با بیماری کرونا در تهران، ضمن اعلام آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در بخش های عادی و ویژه مراکز درمانی در 24 ساعت گذشته، از استمرار تعهد مردم به استفاده از ماسک ابراز امیدواری کرد.

تاکید بر استمرار تعهد مردم بر استفاده از ماسک از زبان دکتر زالی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در گفت وگوی زنده با بخش خبری، در خصوص تاثیر مداخلات اعمال شده در میزان ابتلا به ویروس کووید-19 گفت: رصد کاهش یا افزایش بیماری ها پس از انجام مداخلات قریب به 5 هفته زمان می برد.

وی آمار بیماران بستری در 24 ساعت گذشته در بخش های عادی مراکز درمانی استان تهران را 650 نفر و تعداد بیماران بستری در بخش های ویژه را 123 نفر گفت و افزود: این آمار نسبت به روز گذشته افزایش داشته است. همچنین 602 بیمار نیز از مجموع بیمارستان های تحت پوشش استان های تهران ترخیص شدند.

فرمانده مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: 17 درصد از مجموع مراجعین به مراکز درمانی و 9,9 درصد از مراجعین به مراکز بهداشتی استان تهران در 24 ساعت گذشته، نیاز به بستری داشتند در صورتی که این میزان در اواخر اردیبهشت ماه 3.5 تا 5 درصد بوده است.

به گفته دکتر زالی، کماکان عدد قابل توجهی از مراجعین را بیمارانی تشکیل می دهند که عمدتا دارای علائم تنفسی هستند.

وی با بیان اینکه از روز جمعه تا به امروز شاهد افزایش بار مراجعین بوده ایم و هنوز تغییر شگرفی در زمینه بازگشت فرایند کاهشی مشاهده نشده است، گفت: پس از اجباری شدن استفاده از ماسک، گزارش تحلیلی در طول هفته گذشته نشان می دهد 62 درصد از افراد در نمونه های میدانی مورد بررسی ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران در اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که این عدد تا انتها هفته طبیعتا افزایش خواهد داشت. در ادارات نیز این آمار 83 درصد از کارمندان و مراجعین بوده است.

وی همچنین از تعهد صنوف در اجرای شیوه نامه استفاده از ماسک ابراز امیدواری کرد.

فرمانده مقابله با بیماری کرونا در تهران در انتها از مردم خواست تا در صورت بروز علائم اولیه بیماری کرونا، به مراکز جامع سلامت اعلام شده مراجعه کنند، چراکه محیط بیمارستانی خود می تواند عامل انتقال این بیماری باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1128

به "تاکید بر استمرار تعهد مردم بر استفاده از ماسک از زبان دکتر زالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر استمرار تعهد مردم بر استفاده از ماسک از زبان دکتر زالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید