تاکید هایکو ماس بر لزوم غلبه بر جدایی بین غرب و شرق اروپا

به گزارش کولو، وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای مجارستانی خود در بوداپست بر لزوم غلبه بر جدایی بین غرب و شرق اروپا تاکید نمود.

تاکید هایکو ماس بر لزوم غلبه بر جدایی بین غرب و شرق اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که روز گذشته به مجارستان سفر نموده بود برای غلبه بر جدایی بین غرب و شرق اروپا تبلیغ کرد.

هایکو ماس و همتای مجارستانی اش پیتر زیجارتو، بر حسن نیت خود نسبت به طرف مقابل تاکید نمودند. زیجارتو تاکید نمود که موضوعات بحث برانگیز و مورد مناقشه را کم تر از موضوعاتی که دارای مواضع مشترکی هستند مورد بحث قرار خواهند داد.

هایکو ماس در این سفر مجارستان را تمجید نموده و تاکید نمود که بدون شجاعت این کشور اتحاد دوباره آلمان ممکن نبود. این دو مقام اروپایی بر لزوم مناسبات تجاری گسترده بین مجارستان و آلمان و لزوم انتها دادن به مناقشات تاکید نمودند.

در دیداری که چند هفته پیش بین صدر اعظم آلمان و نخست وزیر مجارستان برگزار گردید هم بر این مسئله تاکید شد.

وزیر امور خارجه مجارستان در برابر رسانه ها بخصوص به مسئله سیاست دفاعی و مهاجرتی پرداخته و ماس هم بر لزوم حاکمیت قانون، استقلال قوه قضائیه و آزادی رسانه و مطبوعات تاکید نمود.

بوداپست از زمان انتخاب اورزولا فون در لاین آلمانی به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که بدون رای کشورهای شرق اروپا تصدی چنین سمتی برای وی ممکن نبود، روی اغماض و چشم پوشی آلمان در موارد مربوط به حاکمیت قانون امید بسته است.

ویکتور اوربان از سال 2010 از اکثریت دو سومی خود در مجلس استفاده می نماید تا اپوزیسیون، رسانه ها، سازمان های غیر دولتی و تاسیسات علمی و همچنین قوه قضائیه را محدود کند. از این رو یک پرونده نقض قوانین از طرف مجارستان بر اساس بند 7 معاهده اروپایی علیه این کشور به جریان افتاده است. همچنین مشابه این فرآیند علیه لهستان هم شروع شده است. حالا کشورهای عضو ویزگراد یعنی لهستان، اسلواکی، چک و مجارستان روی حمایت های رئیس کمیسیون اروپایی که به انتخاب او یاری نموده اند امیدوارند.

اورزولا فون در لاین، رئیس جدید کمیسیون اروپایی اعلام نموده است که می خواهد بر شکاف های بین غرب و شرق در اروپا غلبه نموده و با کشورهای شرق اروپا با احترام بیشتری رفتار کند.

بودجه اتحادیه اروپا هم در حال حاضر مسئله حساسی در این اتحادیه است. بروکسل تصمیم دارد پول ها و یاری های اقتصادی برای کشورهایی را که به استانداردهای قانونی پایبند نیستند کاهش دهد. فون در لاین هم این پیغام را ارسال نموده است که با این پیشنهاد موافق است. هم زمان وی در حال برنامه ریزی یک مکانیسم جدید حاکمیت قانون است که بر اساس آن هر کشوری را ملزم می نماید که یک بار در سال یک آنالیز عینی را در این باره انجام دهد.

هایکو ماس هم روز دوشنبه بر این مسئله تاکید نموده و گفت: کشورهای عضو این اتحادیه باید درک مشترکی از حاکمیت قانون پیدا نمایند. حقوق برابر برای همه باید پیغامی به کشورهای شرق اروپا باشد.

هایکو ماس در دیدار خود در بوداپست همچنین بر لزوم حفظ وحدت اروپایی تاکید نموده و گفت: وحدت اتحادیه اروپا برای آنکه در چین، امریکا و ترکیه جدی گرفته گردد اهمیت اساسی دارد. این مهم است که ما در اتحادیه اروپا با یک رای سخن بگوییم.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان سال هاست که با مواضع خود جلوی تصمیم گیری های اتحادیه اروپا و ناتو در مسائل مهم را می گیرد. وی از جمله در ماه اکتبر با تک روی های خود قطعنامه ای که به هجوم ترکیه در شمال سوریه انتقاد داشت را وتو کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 479

به "تاکید هایکو ماس بر لزوم غلبه بر جدایی بین غرب و شرق اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید هایکو ماس بر لزوم غلبه بر جدایی بین غرب و شرق اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید