تهران رکورددار مدارس تخریبی کشور ، تحویل 8هزار کلاس درس به آموزش و پرورش در مهرماه

به گزارش کولو، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی بیش از 8000 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می گردد تا در اختیار دانش آموزان در مناطق مختلف کشور قرار گیرد.

تهران رکورددار مدارس تخریبی کشور ، تحویل 8هزار کلاس درس به آموزش و پرورش در مهرماه

به گزارش خبرنگاران، رخشانی مهر در مراسم کلنگ زنی هنرستان پسرانه در نیر اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور به 5.1 دهم مترمربع به ازای هر دانش آموز رسیده است که سرانه استاندارد در این زمینه 8 مترمربع است.

وی گفت: ما هنوز سه مترمربع به ازای هر دانش آموز با سرانه استاندارد فاصله داریم به طوری که 11 استان کشور زیر خط میانگین هستند که از جمله آنها می توان تهران، البرز، گیلان، سیستان و بلوچستان و لرستان را نام برد که کوشش می کنیم این استان ها نیز به خط میانگین کشوری برسند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان نمود: از این تعداد فضای آموزشی در کشور 30 درصد احتیاج به تخریب و بازسازی دارند که ما با همکاری نهادهای مختلف به ویژه مجمع خیرین استفاده می کنیم تا فضاهای آموزشی جدید را احداث و مدارس تخریبی و کم دوام را از چرخه خارج کنیم.

رخشانی مهر توضیح داد: بیشترین مدارس فرسوده در کشور در تهران واقع شده است که قطعا با مشارکت همه دستگاه ها و خیرین سعی بر این است تا بتوانیم این مدارس فرسوده را مقاوم سازی نموده و به آن استحکام بخشیم.

وی گفت: در 20 سال فعالیت جامعه خیرین 20 درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین نیک اندیش ساخته گردیده است به طوری که در دو سال اخیر 50 درصد فضاهای آموزشی تحویلی توسط خیرین احداث گردیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید 8 هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که تعداد یک هزار کلاس درس از این رقم توسط خیرین احداث گردیده است.

رخشانی مهر ادامه داد: در جشنواره بیستم خیرین که امسال برگزار کردیم میزان تعهدات خیرین یک و نیم برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافت به طوری که رقم 770 میلیارد تومانی یاری خیرین در سال گذشته امسال به یک هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اضافه نمود: در برخی از مقاطع انقلاب اسلامی ساخت مدارس نظیر دهه 50 با اجرای طرح شهید رجایی و با همت جهادگران شتاب بیشتری گرفته و شاهد ساخت و ساز بیشمار در این حوزه بودیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در شرایط کنونی و با تخصیص اعتبارات مناسب وضعیت مدارس تخریب و بازسازی به مراتب بهتر گردیده هر چند که در سال 95 تخصیص اعتبارات حدود 10 درصد بوده اما در سال 96 ما موفق شدیم 100 درصد اعتبارات حوزه خیرین و همچنین 47 درصد اعتبارات بخش تخریب و بازسازی را افزایش داده و به سرعت اجرای پروژه ها یاری کنیم.

رخشانی مهر گفت: در امسال ما اعتبار مورد احتیاج استان ها را در سه ماهه اول تخصیص دادیم و منابع مورد احتیاج احداث چنین پروژه هایی در حساب استان هاست که انتظار می رود با انتخاب پیمانکار به سرعت عملیات اجرایی آنها آغاز گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 46

به "تهران رکورددار مدارس تخریبی کشور ، تحویل 8هزار کلاس درس به آموزش و پرورش در مهرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران رکورددار مدارس تخریبی کشور ، تحویل 8هزار کلاس درس به آموزش و پرورش در مهرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید