توانمندی نخبگان در خدمت پیشرفت صنعت کشور بکار گرفته می گردد

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بنیاد ملی نخبگان، جمعی از نخبگان، سرآمدان و استادان راهبر طرح توسعه هسته های مسئله محور بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ملاقات و گفت وگو کردند.

توانمندی نخبگان در خدمت پیشرفت صنعت کشور بکار گرفته می گردد

در این نشست باقری مقدم مـوفقیت طرح توسعه هسته های مسئله محور بنیاد ملی نخبگان را راهی برای حمایت از مستعدان جوان و جلوگیری از مهاجرت آنها بیان کرد.

باقری مقدم در جمع استادان و نخبگان راهبر هسته های مسئله محور در تبریز، با اشاره به این که هدف غایی و رسالت این طرح، تعالی و پرورش نیروی انسانی خلاق و دغدغه مند و توانمند است، اضافه نمود: در کشور ما سالهاست که علم از صنعت جلوتر است و دانشمندان و جوانان ما توانایی های زیادی دارند که باید در خدمت پیشرفت صنعت خودمان باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس در برنامه ها و طرح های اخیر بنیاد، بر ارتباط دانشجویان و اساتید با صنعت، تمرکز جدی اجرا شده که دانشجویان مستعد و اساتید برتر بتوانند مسائل کشور را حل نمایند و در این راستا دو هدف توانمندسازی و آشنایی دانشجویان با مسائل کشور در دستور کار است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اضافه نمود: بعلاوه با یاری هسته های تقاضامحور، مسائل و مسائل کشور حل خواهد شد و در این راستا باید در جهت حل مسائل طرح گام برداریم تا هسته های پیروز به شرکت های دانش بنیان نوپا تبدیل شوند و از حمایت های ویژه بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری برخوردار باشند.

باقری مقدم با اشاره به حمایت های استاندار و مدیران ارشد استان گفت: در پیروزیت طرح های بنیاد ملی نخبگان در سطح کشور، استاندار و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی می توانند نقش موثری داشته باشند و خوشبختانه این حمایت را در استان آذربایجان شرقی به صورت عینی مشاهده می کنیم.

وی در سرانجام گفت: در سایه حمایت های مدیریت استان بخصوص استاندار و کوشش شبانه روزی و موثر بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی این استان توانسته در توسعه دانش بنیان کشور مقام ممتازی را به دست آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2242

به "توانمندی نخبگان در خدمت پیشرفت صنعت کشور بکار گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی نخبگان در خدمت پیشرفت صنعت کشور بکار گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید