تور مجازی: کاتماندو، مرکز کشور نپال

به گزارش کولو، کاتماندو بزرگ ترین شهر و مرکز کشور نپال و هم نام دره کاتماندو است. امروزه، کاتماندو به قطب گردشگری مستقل و مقصدی برای همه سلیقه ها و درآمدها تبدیل شده است. با خبرنگاران همراه باشید و چند تصویر پانوراما از این شهر دیدنی ببینید.

تور مجازی: کاتماندو، مرکز کشور نپال

طبق سرشماری سال 2011، کاتماندو کلان شهری با جمعیت 2/5 میلیون نفر در زمینی به مساحت 50/67 کیلومتر مربع است و با کوهستان های فولچوکی (Phulchoki)، ناگارجون (Nagarjun) و چاندراگیری (Chandragiri) احاطه شده است. دره کاتماندو بخشی از سه منطقه کاتماندو، لالیتپور و باکتاپور (Kathmandu, Lalitpur, and Bhaktapur) است که بیشترین تراکم جمعیت کشور را دارد و خانه بیش از 12 درصد جمعیت کشور نپال است.

در گذشته، دره کاتماندو و نواحی اطرافش را نپال ماندالا می گفتند. تا قرن 15 میلادی، شهر باکتاپور مرکز کشور بوده است و آن زمان بود که شهرهای کاتماندو و لالیتپور بنا نهاده شدند. امروزه، کاتماندو مرکز توریستی و شاهرگ اقتصادی نپال محسوب می شود و به روزترین زیرساخت های شهری نپال را دارد. اقتصاد این شهر بر پایه صنعت گردشگری می چرخد.

کنده کاری ها و نقش برجسته های به جا مانده در دره کاتماندو گواه تاریخ 2000 ساله این شهر است. بخش اعظم جمعیت شهر را هندوها و بخش دیگر را پیروان دین بودا تشکیل می دهند. البته، پیروان ادیان دیگر نیز در این شهر ساکن هستند و همین امر کاتماندو را به شهری چندملیتی تبدیل کرده است.

در 25 آوریل سال 2015، زمین لرزه ای به شدت 7/8 ریشتر در کاتماندو به وقوع پیوست که وحشتناک ترین فاجعه تاریخ نپال از بعد از زمین لرزه سال 1934 نپال به شمار میرود.

این زمین لرزه بیش از 5000 نفر کشته و 10000 نفر زخمی بر جای گذاشت. اگرچه مرکز زلزله در 80 کیلومتری شمال کاتماندو، مرکز نپال، بود، اما شدت آن به حدی بود که صدمات جبران ناپذیری به شهر وارد شد و در اثر آن بسیاری از بناهای توریستی کاتماندو، چون معبد سوایامباناث (Swayambhunath)، میدان پتنز دربر (Patans Durbar)، میدان کاتماندوز دربر (Kathmandus Durbar Square)، برج تاریخی داراهارا (Dharahara tower) و بسیاری بناهای دیگر در این زمین لرزه به شدت تخریب شدند.

در ادامه شما را به تماشای تصاویر پانورامای کاتماندو دعوت می کنم.

تور مجازی روزهای فرد، ساعت 10:15 شب در خبرنگاران منتشر می شود. برای دسترسی به مقاله های این بخش به صفحه اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1943

به "تور مجازی: کاتماندو، مرکز کشور نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: کاتماندو، مرکز کشور نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید