جاهای دیدنی عباس آباد کجاست؟

به گزارش کولو، الان اگر قصد سفر داشته باشید و بخواهید به یکی از شهرهای شمالی بروید، پیشنهاد ما عباس آباد است؛ که هم نسبتا خنک است و هم دیدنی. عباس آباد را به جنگل هایش می شناسند ولی این فقط جنگل های این شهر نیست که معروف است. نزدیکی به شهرهای، چالوس، کلاردشت، متل قو (سلمانشهر فعلی) رامسر و تنکابن باعث معروفیت هرچه بیشتر این شهر شده است. اما اگر رفتیم باید کجاها را ببینیم و جاهای دیدنی عباس آباد کجاست؟

جاهای دیدنی عباس آباد کجاست؟

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد

25 کیلومتر جاده در دل جنگل. جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد یکی از زیباترین جاده های ایران است. این جاده کلاردشت را به عباس آباد وصل می نماید. چشمه های موجود در راستا و سرسبزی درخت ها و هوای خنک و تازه اینجا هر ناامیدی را می تواند به زندگی برگرداند.

پیج های جاده سرحالتان می آورد و در هر فصلی که به اینجا بروید صفای خودش را دارد. خیلی ها از این جاده می گذرند و به متل قو می فرایند. در دل جاده کلاردشت-عباس آباس رستوران ها، جگرکی ها و چایخانه های زیادی هم وجود دارد. متاسفانه در چند سال اخیر به علت عدم رسیدگی به این جاده و بی مسئولیتی برخی از گردشگران، دیگر جاده کلاردشت به عباس به زیبایی سابق نیست.

پارک ملی خشکه داران

این پارک حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده واقع شده، این منطقه حفاظت شده به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده های زیست بوم های جنگلی جلگه ای شمال ایران با مساحت تقریبی 2 میلیون و 600 هزار متر مربع مساحت به شمار می رود.

انواع مختلف گونه های جانوری و گیاهی مثل توسکا از نوع کرک که در ایران رو به انقراض است سه قلو انجیلی، انار، ممرز، بلوط، لیکلی یا کرات خرمندی، لرگ، ملج، انواع مهم شمشاد، ازگیل جنگلی و یاس وحشی در این جنگل وجود دارد.

گونه های متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در آن زندگی می کردند.حیواناتی مثل شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابیها، دار غاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک. در حاشیه این منطقه نیز یک موزه تاریخی طبیعی ایجاد شده که مجموعه تاکسیدرمی از حیوانات وحش شمال ایران در آن به نمایش گذاشته شده.

دریاچه عباس آباد

دریاچه عباس آباد جزو دیدنی های بهشهر است و در فاصله 8 کیلومتری بهشهر واقع شده. دریاچه تاریخی عباس آباد به اضافه بقایای عمارت وسط آن یادگاری ست از دوره قاجار. این دریاچه 10 هکتار است و در کنارش باغ 140 هکتاری عباس آباد قرار گرفته که یکی از 9 باغ ایرانی ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو و مهم ترین باغ غیرکویری ایران است. قایق سواری در این دریاچه هم برای خودش عالمی دارد.

راستا دسترسی: برای رسیدن به این دریاچه در ابتدای جاده بهشهر-گلوگاه در سمت راست وارد جاده عباس آباد شوید و با طی مسافت تقریبی 6 کیلومتر از بین جاده پر پیچ و خم عباس آباد و گذشتن از روستای علی تپه (یا التپه)به دریاچه عباس آباد می رسید.

این دریاچه در فاصله تقریبی 60 کیلومتر از شهر ساری ، 110 کیلومتر از سد سلیمان تنگه و 120 کیلومتر از دریاچه میانشه قرار گرفته است.

جنگل مازیچال

در 48 کیلومتری عباس آباد می رسید به یکی از قشنگ ترین جنگل ها و ییلاق های شمال یعنی مازیچال. این ییلاق را هم اقیانوسی از ابر دربرگرفته و هرجا را که نگاه کنید سرسبزی می بینید. جنگل های این ناحیه در دسته جنگل های هیرکانی قرار می گیرد، یعنی قدمت آن به دوره سوم زمین شناسی می رسد. همه جا پر از درختان بلوط، افرا و کاج سوزنی ست و تمشک، توت، سیب، گلابی، فندق، زغال اخته، آلو جنگلی، زرگ، ازگیل و زالزالک هم پیدا می کنید.

راستا دسترسی: اول از جاده چالوس راهی مرزن آباد شوید. خروجی کلاردشت را انتخاب کنید. به کلاردشت که رسیدید، تا دو کیلومتری جاده عباس آباد رانندگی کنید. 17 کیلومتر در این جاده خاکی برانید تا به ارتفاعات مازیچال برسید. خیلی مهم است که ماشین مناسب مثل لندرور یا نیسان داشته باشید.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1958

به "جاهای دیدنی عباس آباد کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی عباس آباد کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید