جنجال بشقاب پرنده ای که کنار هواپیمای مسافربری دیده شد ، عکس

به گزارش کولو، انتشار تصاویر عجیبی از یک شی دیسک شکل بر فراز یک شهر بزرگ، حیرت بسیاری را به همراه داشت. واقعیت این ماجرای عجیب چیست؟

جنجال بشقاب پرنده ای که کنار هواپیمای مسافربری دیده شد ، عکس

غزال زیاری: در روز هفتم نوامبر سال 2006 بود که یکی از کارمندان فرودگاه بین المللی OHare در شیکاگو یک شی فلزی شبیه به بشقاب را دید که در آسمان در حال پرواز بود.

طبق مشاهدات گزارش شده، این شی تنها 5 دقیقه در آسمان دیده شد ولی حداقل 12 نفر از کارکنان خطوط هوایی یونایتد ایرلاین شاهد آن بودند.

در آن موقع، این اتفاق به تیتر یک اخبار بین المللی تبدیل شد و علت آن هم تصاویر منتشر شده به وسیله اداره هوانوردی فدرال آمریکا بود. این اداره در گزارش خود به این نکته اشاره نموده بود که شی رویت شده، یک ابر بزرگ بوده و مارک هامرگرن، ستاره شناسی که در آن موقع با آسمان نمای Alder همکاری می کرد نیز آن را تائید کرد.

اما در هر صورت این ابهام هنوز حل نشده و سوژه بحث و گفتگوی بسیاری از محققان درباره حیات فرازمینی و یوفوهاست.

حالا و نزدیک دو دهه بعد، 30 دکتر فیزیکدان مطرح جهان که با Applied Physics (یک گروه تحقیقاتی با بودجه خصوصی) همکاری دارند، بر این باورند که بشقاب پرنده رویت شده در فرودگاه شیکاگو، نشانه ای از یک منظومه نظری بین ستاره ای است که با نام Alcubierre warp drive شناخته می گردد.

ایده Warp drive یا پیشتازان فضا اولین بار در سال 1994 به وسیله میگل آلکوبیر فیزیک دان نظری سرشناس مطرح شد و طبق آن، شی می تواند با خم کردن بافت زمان و مکان به دور خود، بین ستاره ها حرکت کند.

  • چرا نباید موبایل را از شب تا صبح به شارژ بزنید؟
  • جنگنده های آمریکایی که به درد جنگ نمی خورند/ عکس

یک Warp Drive به چه شکل است؟

الکسی بابریک، فیزیکدان نظری و مدیر ارشد علمی فیزیک کاربردی در سال 2021 ، برای اولین بار محاسبات خود را در توصیف شکل کامل یک Alcubierre warp drive منتشر کرد. او بر این باور است که باصرفه ترین شکل انرژی، شکل تخت آن است و در این رابطه گفته: بعضی از مدل های فضا- زمان warp drive حکایت از آن دارند که شکل فضاپیما و هندسه خمش فضا- زمان حاصل از آن می تواند به اندازه قابل توجهی احتیاج به انرژی را کاهش دهد. بسته به طراحی خاص warp drive و طبق قوانین نسبیت عام، این فضاپیمای سرنشین دار ممکن است به شکل بشقاب یا کره باشند.

اعضای تیم AP در سال 2006 به این نکته اشاره نموده بودند که یوفوی رویت شده در فرودگاه OHare شیکاگو، شبیه چندین مورد از یوفوهای کلاسیک، سنتی و مسطح بوده. شاهدان عینی نیز گفته بودند که قطر این بشقاب پرنده بین 6.5 تا 27 متر بوده.

جان هیلکویچ، ستون نویس شیکاگو تریبون اعلام نموده که ده ها نفر از کارگران خط هوایی، رویت یوفو در فرودگاه شیکاگو را گزارش نموده بودند و گویا بعضی از این کارمندان حتی با بخش کنترل ترافیک هوایی تماس نیز گرفته بودند.

در نهایت صدای ضبط شدن آن تماس تلفنی نیز به وسیله مرکز قانون آزادی اطلاعات آمریکا منتشر شد. برندان ملچر، فیزیکدانی که در دانشگاه سیراکیوز به مطالعه درباره ماده تاریک پرداخته و با تیم AP درباره تجزیه و تحلیل بشقاب پرنده فرودگاه OHare کار نموده در این باره یادآور شده که حرکات یوفوها، با حرکت Alcubierre warp drive مطابقت دارد.

ملچر در این باره گفت:طبق گفته شواهد، منطقی به نظر می رسد ادعا کنیم که یک شی فلزی با قطر حدود 15 متر در ارتفاع 450 متری بالاتر از گیت مسافران در فرودگاه بین المللی شیکاگو در حریم هوایی مشخصی معلق بود. بعد از مدت زمانی، این شی بلافاصله 300 تا 600 متر برثانیه، شتاب گرفت.

اعضای تیم AP بعلاوه به این نکته اشاره کردند که هیچ هواپیمایی در حال حاضر و یا در سال 2007 وجود نداشته که بتواند به حالت معلق در هوا قرار گرفته و بعد مستقیما با شتابی حیرت آور به سمت بالا به حرکت در بیاید.

در هر حال هنوز هم شواهد مربوط به بشقاب پرنده فرودگاه شیکاگو در حد حکایت و حرف و حدیث به جای مانده و به همین علت هم فیزیکدانان اعتراف کردند که تحقیقات آنها فراتر از حدس و گمان های آگاهانه نخواهد رفت. ملچر دراین باره ادامه داد: تنها راه برای آنالیز کامل مطالعاتی از این دست، گردآوری اطلاعات بیشتر است. اندازه تردیدهای مطرح شده به وسیله شاهدان باید باعث نگرانی گردد و از همین رو ما باید این انگ خطرناک بودن ماجرا را از بین ببریم. پیگیری حقایق باید تبدیل به یک هنجار گردد و نباید به سرکوب حقایق و گفتمان علمی بپردازیم.

اعضای تیم AP، مورد فرودگاه شیکاگو را به عنوان یک آزمایش فکری می بینند و به آن به چشم راهی برای به اشتراک گذاشتن کوشش هایشان برای پروژه Physical Warp drives می نگرند. طبق اعلام این تیم، با وجود فقدان شواهد درباره پرونده OHare، هنوز احتمال وجود یک فضاپیمای Warp drive وجود دارد.

این درحالی است که اداره هوانوردی فدرال آمریکا درنهایت خاطرنشان کرد که این شی تنها یک پدیده آب و هوایی عجیب بوده ولی بسیاری از افراد این موضوع را نمیپذیرند.

منبع: the-sun

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مهر 1402 بروزرسانی: 21 مهر 1402 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2293

به "جنجال بشقاب پرنده ای که کنار هواپیمای مسافربری دیده شد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال بشقاب پرنده ای که کنار هواپیمای مسافربری دیده شد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید