خاکسپاری آنلاین در ژاپن

به گزارش کولو، مراسم خاکسپاری آنلاین برای خانواده ها و دوستان به منظور ارتباط با بستگان و بازماندگان از راه دور، در حال تبدیل به یک روش مرسوم در زمان شیوع ویروس کرونا در ژاپن شده است.

خاکسپاری آنلاین در ژاپن

روزنامه ماینیچی، این مراسم که در معابد و مکان های مذهبی برگزار می گردد با شکل های جدیدی از یادبودها و خدمات به نمایندگی از خویشاوندان انجام می گردد.

در این مراسم راهبان به صورت اینترنتی و آنلاین فرایض مورد نظر را در معابد به جا می آورند و تصاویر آن به وسیله کامپیوتر به صورت مستقیم برای بازماندگان و خانواده های متوفیان پخش می گردد.

پیش از این نیز با افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و انجام تدابیر پیشگیرانه از سوی کشورهای مختلف، دانشگاه های ژاپن مراسم فارغ التحصیلی و اعطای دانشنامه به دانشجویان را به صورت آنلاین و با استفاده از ربات ها برگزار می کردند.

دانشجویان دانشگاه (Business Breakthrough University) ژاپن در جشن فارغ التحصیلی خود شرکت نکردند اما یک ربات به اسم نیومی را به عنوان نماینده خود به مراسم فرستادند آنها از فاصله دور و در خانه های خود ربات را مدیریت کردند تا دانشنامه رسمی فارغ التحصیلی خود را از اومیا کنیچی رییس دانشگاه دریافت کند.

در این مراسم، چهار فارغ التحصیل دو دانشجوی کارشناسی ارشد و دو دانشجوی کارشناسی به نمایندگی از فارغ التحصیلان، ربات newme را از منازل خود اداره و سایر فارغ التحصیلان هم به صورت آنلاین این برنامه را تماشا کردند.

در چین نیز مردم در عید اموات سال جاری به جای حضور بر مزار اموات و قبرستان ها، از راه دور و به وسیله اینترنت برای درگذشتگان مراسم سوگواری برگزار کردند.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1061

به "خاکسپاری آنلاین در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاکسپاری آنلاین در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید