خبرنگاران امام جمعه مهاباد: روحانیون از برگزاری نماز جماعت خودداری کنند

به گزارش کولو، مهاباد- خبرنگاران- امام جمعه مهاباد با اشاره به تعطیل شدن اماکن مذهبی و مساجد گفت: روحانیون و امامان جماعت مساجد شهر و روستاها از برگزاری هرگونه تجمع و نماز جماعت در مسجد خودداری کرده و همکاری لازم را با ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.

خبرنگاران امام جمعه مهاباد: روحانیون از برگزاری نماز جماعت خودداری کنند

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

ماموستا عبدالسلام امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: باتوجه به شرایط و شرایط هشدار مقابله با کرونا و در راستای حفظ سلامت نمازگزاران، برگزاری نماز به صورت جماعت ممنوع بوده و با افرادی که همکاری نکنند، برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی فعالیت مساجد و اماکن مذهبی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و نماز جمعه این هفته نیز برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد: نماز جمعه و جماعت مهاباد برای سه هفته پیاپی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مهاباد برگزار و با استقبال اقشار مختلف مردم روبرو شد.

ماموستا امامی گفت: با توجه به افزایش قابل توجه تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مهاباد و احتمال زیاد شدن دوباره تعداد مبتلایان، روحانیون باید همکاری کامل را در راستای این تصمیم ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خطبه های نماز جمعه از طریق فضای مجازی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، اعلام نمود: حفظ سلامت شهروندان در شرایط کنونی در اولویت بوده و امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی توسط مردم بتوانیم با کمتریم تلفات ویروس را مهار کنیم.

در طول یک ماه گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا در مهاباد جهش قابلی توجه داشته و همین امر موجب نگرانی مسوولان و شهروندان شده است.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1330

به "خبرنگاران امام جمعه مهاباد: روحانیون از برگزاری نماز جماعت خودداری کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امام جمعه مهاباد: روحانیون از برگزاری نماز جماعت خودداری کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید