خبرنگاران هجوم ملخ های صحرایی در گناوه اطلاع رسانی گردد

به گزارش کولو، گناوه - خبرنگاران- مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: با توجه به ورود ملخ صحرایی به استان بوشهر کشاورزان، باغداران، زنبوردران، محیط بانان منابع طبیعی و قرقبانان این شهرستان هرگونه کانون های ملخ را به این مدیریت اطلاع دهند.

خبرنگاران هجوم ملخ های صحرایی در گناوه اطلاع رسانی گردد

امان الله حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه نمود: از کشاورزان و باغداران انتظار داریم به محض مشاهده ملخ صحرایی در مزارع و باغ ها پس از مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی اقدام نمایند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه خطر پوره ملخ ها بیشتر از بالغ آنها است و به عنوان آفت مهم محصولات کشاورزی باید با آنها مقابله کرد، کشاورزان روستاهای بخش مرکزی و ریگ شهرستان درصورت مشاهده ملخ ها در مزارع خود سریع به مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع رسانی نمایند تا کارشناسان حضور یابند.

حیدری گفت: تخم گذاری ملخ ها 45 روز طول می کشد که بطور متوسط هر کدام از آنها 300 تخم می ریزند و درصورتیکه جلوی رشد آنها گرفته نشود خطرات زیادی بدنبال خواهد داشت.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: خسارت ملخ صحرایی در حالت تهاجمی بسیار زیاد است و دسته های پیاده ملخ (پوره ها) و بالدار هرگونه سبزی و غلات حتی درختان را از بین می برند.

کشاورزان شهرستان گناوه پارسال با هجوم ملخ ها به مزارع، باغ ها و نخیلات روستاهای این شهرستان روبرو و متحمل خسارت شدند.

گستردگی جمعیت ملخ ها در این شهرستان به حد بحرانی رسید به گونه ای که به نخیلات هجوم آورده و برگ و طارونه درخت ها را خوردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 817

به "خبرنگاران هجوم ملخ های صحرایی در گناوه اطلاع رسانی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هجوم ملخ های صحرایی در گناوه اطلاع رسانی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید