خبرنگاران چینی ها در جنگ بانکی و اقتصادی با آمریکا چه می نمایند؟

به گزارش کولو، پکن-خبرنگاران- در حالی که مسئولان ارشد اقتصادی و بانکی چین نسبت به تهدیدهای آمریکا برای تحریم سامانه های اقتصادی سکوت نموده اند، بانک های دولتی، کارشناسان و محققان این کشور در حال رایزنی برای مقابله با این شرایط احتاقتصادی هستند و نسبت به آغاز یک جنگ اقتصادی بین دو کشور هشدار داده اند.

خبرنگاران چینی ها در جنگ بانکی و اقتصادی با آمریکا چه می نمایند؟

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران استفاده از سامانه تعاملات و پرداخت های بانکی چین که از سال 2015 میلادی راه اندازی شده است و همچنین فاصله دریافت از سویفت و تقویت صندلی بین المللی یوان پول ملی چین، اصلی ترین راه حلهای چین برای مقابله با تهدیدهای آمریکا است.

بانک های چین چند هفته ای است که در خصوص آغاز جنگ اقتصادی با آمریکا هشدار می دهند و پیش از این بخش بین الملل بانک مرکزی چین در بیانیه ای بر فاصله دریافت از سویفت تاکید کرده بود ناظران بر این باورند که خطر تحریم ها را باید جدی تلقی کرد و به دنبال برنامه هایی برای مقابله با این برنامه آمریکا بود.

اگرچه مقامات بانک مرکزی چین در این باره اظهار نظر آشکاری نداشته اند اما مسئولان بانک های دولتی چین در حال مباحثه درباره راه حلهای روبرو شدن با تهدیدهای بانکی و اقتصادی آمریکا هستند.

بخش تحقیقات بانک صنایع و بازرگانی چین موسوم به آی سی بی سی که بزرگترین بانک جهان از لحاظ دارایی ها محسوب می گردد بتازگی نشستی با حضور محققان برگزار کرده و از آنها برای یاری های فنی، علمی و عملی برای مقابله با آمریکا استمداد جسته است.

جو یویه چیو اقتصاددان ارشد این بانک می گوید: فناوری و استفاده از سامانه های اقتصادی و تقویت تعاملات یوانی از جمله اقداماتی است که می تواند فشارها را کمتر کند.

سون جیه پژوهشگر آموزشگاه علوم چین در این باره خاطر نشان می نماید: آمریکا راه حلهایی دارد که با آنها برای چین چالش ایجاد کند اینکه دارایی های این کشور را توقیف کرده و مانع فعالیت های بازرگانان گردد و بعضی سفرهای مقام های چین را ممنوع کرده و شماری از شرکت های چینی را از چرخه تجارت جهانی حذف کند.

جو جیان دونگ محقق دانشگاه چینگ هوا در پکن هم بر این باور است که یکی از فشارهای آمریکا بر چین می تواند توقیف دارایی های بانکی این کشور باشد و این موضوع را باید بسیار جدی تلقی کرد ضمن اینکه ممکن است شماری از بانک ها و شرکت های تجاری چین برای استفاده از سامانه های دلاری با ممنوعیت های آمریکا روبرو شوند.

گایو دی شونگ از اقتصاددان های چین می گوید: موضوع جدی تر از آن است که تصور می گردد بانک های چین و سامانه های اقتصادی این کشور از هم اکنون باید خود را برای مقابله با تحریم های آمریکا آماده نمایند.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ در کنگره چین در نیمه اول امسال میلادی تحریم هایی را علیه این منطقه در نظر گرفته و 11 مقام چینی و هنگ کنگی را در فهرست تحریم ها قرار داده است و بانک های چین پس از این رویداد به بعضی از شعبه ها و افراد درباره هدف قرار دریافت از ناحیه تحریم ها هشدار داده اند.

چین هنوز راه حل دقیق و مشخصی برای برون رفت از این بحران پیش رو ندارد بخصوص آنکه وانگ یونگلی معاون سابق بانک مرکزی و عضو سابق هیات مدیره سویفت، خارج شدن از سامانه دلاری سویفت برای چین را راهی بسیار سخت می بیند که به راحتی امکان پذیر نیست این در شرایطی است که شماری از کارشناسان استفاده از سامانه پرداختی چین، تقویت ارز ملی و همچنین ایجاد سامانه مبادلاتی ارز دیجیتالی یوانی را برای مقابله با تحریم های آمریکا پیشنهاد کرده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1168

به "خبرنگاران چینی ها در جنگ بانکی و اقتصادی با آمریکا چه می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چینی ها در جنگ بانکی و اقتصادی با آمریکا چه می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید